DERS ADI

: İNANÇ ETKİNLİKLERİ VE FESTİVALLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TİN 5055 İNANÇ ETKİNLİKLERİ VE FESTİVALLERİ SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İnanç Turizmi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT GÜRHAN AKTAŞ

Dersi Alan Birimler

İnanç Turizmi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, inanç turizmi çekim kaynaklarından biri olan festivaller konusunda öğrencileri bilgilendirmek, farklı kültürlere ait inanç konulu etkinlik ve festivallerin yapısı ve işleyişini anlatmak ve etkinlik yönetimi konusunu tüm boyutları ile ele almaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Etkinlik kavramının tanımını ve etkinlik türlerinin sınıflandırmasını yapabilmek
2   Etkinlik planlama süreci hakkında bilgi sahibi olmak
3   Etkinlik operasyon ve yönetimini, tüm bileşenleri açısından öğrenmek
4   Etkinliğin nasıl yönetileceğine dair karar alma becerilerini geliştirmek
5   İnanç turizminde etkinlik ve festivaller hakkında bilgi edinmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Etkinlik ve Festival Kavramı
2 Etkinlik Çeşitleri
3 Etkinlik ve Festivallerin Turizmdeki Yeri
4 Etkinlik Planlama
5 Etkinlik Yönetimi ve Pazarlaması
6 İnanç Etkinlik ve Festivallerinin İnanç Turizmindeki Yeri
7 Dünyadaki Önemli İnanç Etkinlikleri ve Turizmin Gelişmesindeki Yeri
8 Hıristiyan Dininde Festivaller ve İnanç Etkinlikleri
9 Hıristiyan Dininin Festivalleri ve Kutsal Günlerinin İnanç Turizmindeki Yeri
10 Musevi Dininde Festivaller ve İnanç Etkinlikleri
11 Musevi Dininin Festivalleri ve Kutsal Günlerinin İnanç Turizmindeki Yeri
12 İslam Dininde Festivaller ve İnanç Etkinlikleri
13 İslam Dininin Festivalleri ve Kutsal Günlerinin İnanç Turizmindeki Yeri
14 Öğrenci Sunumları, Tartışmalar, Örnek Olaylar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

na kaynak:
Glenn Bowdin, Johnny Allen, Rob Harris, Ian McDonnell, William O'Toole (2012). Events Management. Routledge.

Yardımcı kaynaklar:
R. Raj & N.D. Morpeth (2007). Religious Tourism and Pilgrimage Festivals Management: An International Perspective. Oxford University Press.

Referanslar:
Diğer ders materyalleri: Derse ilişkin makaleler ve diğer dokümanlar dönem başında verilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, konulara bağlı sınıf içi tartışmalar, makale incelemeleri, örnek olay çalışmaları ve ödevler

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ödevlerin ve sunumların hazırlanışına ilişkin bilgi öğrenci sayısı da dikkate alınarak dönem başında ayrıntılı olarak verilecektir

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav: Öğrencilerini edindikleri bilgiyi kullanarak çıkarımda bulunma düzeyleri ölçülecektir.
Ödev ve Sunum: Öğrencilerin edindikleri bilgileri ne düzeyde analiz ederek bütüncül bir yaklaşımla yorum yapabilme, tartışabilme ve çözüm üretebilme düzeyleri ile bilgilerini aktarabilme yetenekleri değerlendirilecektir.
Final Sınavı: Öğrencilerin ders süresince tartışılan kavramları bir araya getirebilme, nedensellikleri ve ilişkileri değerlendirebilme, tartışabilme ve çözüm önerebilme düzeyi ölçülecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

- Ders sırasında her türlü elektronik cihaz kapalı tutulmalıdır.
- Derse devam önemlidir.
- Öğrenci dersle ilgili faaliyetlerinde akademik etik ilkelerine uymakla yükümlüdür.
- Dönem ödevleri ve sunumlar dönemin başında öğretim üyesi tarafından verilecek formata uygun şekilde hazırlanmalıdır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2,5 35
Vize Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 4 4
Ödev Hazırlama 1 20 20
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.14454453543
ÖK.24454353444
ÖK.35344454434
ÖK.45335444555
ÖK.54445353535