DERS ADI

: İNANÇ TURİZMİNDE SOSYAL ETKİLEŞİM VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TİN 5038 İNANÇ TURİZMİNDE SOSYAL ETKİLEŞİM VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İnanç Turizmi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT GÜRHAN AKTAŞ

Dersi Alan Birimler

İnanç Turizmi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, inanç turizmini esas alarak turizmde sosyal etkileşim sürecini ve yol açabileceği sorunları tartışmak, turizm sistemindeki diğer aktörler arasında ortaya çıkabilecek sorunları incelemek, sosyal etkileşim sürecinin tüm taraflar için sorunsuz yaşanabilmesi için gereken koşulları anlayarak bu sorunları çözebilecek bilgi birikimi çatışma yönetimi ilkelerine göre oluşturmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Turizm alanında sosyal etkileşimin yol açabileceği olumlu ve olumsuz sonuçları anlamak
2   Turizm sisteminde paydaşlar arasındaki iletişim ve etkileşim sürecinin işleyişini kavrama
3   İletişim, etkileşim ve çatışma yönetimi konularında pratik çözümler üretebilecek bilgi altyapısını oluşturmak
4   Sosyal etkileşim ve sonuçlarını sosyolojik açıdan kavrayabilmek, bu bilgilere bağlı olarak inanç turizmindeki sosyal ilişkileri ve sosyal etkileşimi yorumlayabilmek
5   Grup davranışı ve dinamiklerinin inanç turizmine etkilerini yorumlayabilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sosyal Davranış Kavramı
2 Sosyal Etkileşim Kavramı
3 Sosyal Etkileşim Türleri
4 Sosyal Etkileşim Modelleri
5 Sosyo-Kültürel Çevre
6 Sosyal Güç, Sınıflar, Gruplar
7 Toplumda ve Grup İçinde Birey Davranışı
8 Çatışma Kavramı
9 Sosyo-Kültürel Ortamda Çatışma
10 Sosyal Çatışmanın Öğeleri
11 Sosyal Çatışma Süreci
12 Çatışmanın Felsefi Boyutu
13 Çatışma Yönetimi 1
14 Çatışma Yönetimi 2

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
R.J. Rummel (1991). The Conflict Helix: Principles and Practices of Interpersonal, Social, and International Conflict and Cooperation New Brunswick, N.J.: Transaction Publishers.

Yardımcı kaynaklar:
R.J. Rummel (1976). Understanding Conflict and War Vol. 2 The Conflict Helix Beverly Hills, California: Sage Publications.
Candace Clark & Howard Robboy (1992). Social Interaction: Readings in Sociology. Worth Publishers.
Charles Stangor (2004). Social Groups in Action and Interaction. Psychology Press.
Susan S. Raines (2013). Conflict Management for Managers: Resolving Workplace, Client, and Policy Disputes (Jossey-Bass Business & Management). Jossey-Bass.
Deborah Borisoff & David A. Victor (1997). Conflict Management: A Communication Skills Approach (2nd Edition). Pearson.
Oliver Ramsbotham & Tom Woodhouse (2011). Contemporary Conflict Resolution. Polity.

Referanslar:
Diğer ders materyalleri: Derse ilişkin makaleler ve diğer dokümanlar dönem başında verilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, konulara bağlı sınıf içi tartışmalar, makale incelemeleri, örnek olay çalışmaları ve ödevler

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ödev ve sunumlar ile ilgili detaylar dönem başında sınıftaki öğrenci sayısına göre belirlenecektir.

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav: Öğrencilerini edindikleri bilgiyi kullanarak çıkarımda bulunma düzeyleri ölçülecektir.
Ödev ve Sunum: Öğrencilerin edindikleri bilgileri ne düzeyde analiz ederek bütüncül bir yaklaşımla yorum yapabilme, tartışabilme ve çözüm üretebilme düzeyleri ile bilgilerini aktarabilme yetenekleri değerlendirilecektir.
Final Sınavı: Öğrencilerin ders süresince tartışılan kavramları bir araya getirebilme, nedensellikleri ve ilişkileri değerlendirebilme, tartışabilme ve çözüm önerebilme düzeyi ölçülecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse İlişkin Politika ve Kurallar:
- Ders sırasında her türlü elektronik cihaz kapalı tutulmalıdır.
- Derse devam önemlidir.
- Öğrenci dersle ilgili faaliyetlerinde akademik etik ilkelerine uymakla yükümlüdür.
- Dönem ödevleri ve sunumlar dönemin başında öğretim üyesi tarafından verilecek formata uygun şekilde hazırlanmalıdır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Burcu Selin Yılmaz
selin.yilmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2,5 35
Vize Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 4 4
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.145
ÖK.2455
ÖK.3454
ÖK.45455455
ÖK.5545455