DERS ADI

: ÖZEL GEREKSİNİMLİ BİREYLERDE ÇOK MODLU DUYUSAL UYARILMA

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 6013 ÖZEL GEREKSİNİMLİ BİREYLERDE ÇOK MODLU DUYUSAL UYARILMA SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ BURAK KARABEY

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Doktora

Dersin Amacı

Beceri ile ilgili durumları duyu organları ile algılama olarak tanımlanabilecek duyusal uyarılmalar özellikle duyu organlarında kayıp yaşayan özel gereksinimli bireyler için önemli bir eksikliktir. Bu dersin amacı özel gereksinimli bireylerin duyuları algılamada ve duyularını harekete geçirmede kullanılacak yöntemleri, beynin işleyişi ile duyuların harekete geçirilmesi arasındaki ilişki, farklı engel gruplarında duyusal farkındalıklar ve duyusal uyarılmayı anlama olarak belirlenmiştir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Duyusal uyarılma ve beyin arasındaki ilişkiyi kavrama
2   Farklı engel gruplarında duyusal farkındalıkları kavrama
3   Özel gereksinimli bireylerde duyusal uyarılmanın öneminin algılanması

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Beynin Yapısı ve İşleyiş Temelleri
2 Beyin ve Duyuların Aktarımı Arasındaki İlişki
3 Çok Modlu Duyusal Uyarılma Nedir Duyusal Uyarılmanın Amaçları Nelerdir
4 Duyusal Uyarım ve Beyin Arasındaki İlişki
5 Duyusal Farklılıkların Kuramsal Temelleri
6 Görsel Uyarılmış Potansiyeller
7 İşitsel Uyarılmış Potansiyeller
8 Diğer Uyarılmış Potansiyeller
9 Ara Sınav
10 Görme Engellilerde Çok Modlu Duyusal Uyarılma
11 İşitme Engellilerde Çok Modlu Duyusal Uyarılma
12 Fiziksel Engelli Bireylerde Çok Modlu Duyusal Uyarılma
13 Otizmli Bireylerde Duyusal Farklıklılar
14 Özel Gereksinimli Bireylerde Yapılan Çok Modlu Duyusal Uyarılma Çalışmalarının Araştırılması - 1
15 Özel Gereksinimli Bireylerde Yapılan Çok Modlu Duyusal Uyarılma Çalışmalarının Araştırılması - 2
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Murray, M. M., Wallace, M. T., Striem-Amit, E., Bubic, A., & Amedi, A. (2012). Neurophysiological mechanisms underlying plastic changes and rehabilitation following sensory loss in blindness and deafness.
2. Kiani, R., & Miller, H. (2010). Sensory impairment and intellectual disability.Advances in psychiatric treatment, 16(3), 228-235.
3. Ozgoren, M., Guducu, C., Bezircioglu, T., Inanc, G., & Oniz, A. (2012). Multimodal sensory evoked potentials in blind, deaf and healthy individuals.International Journal of Psychophysiology, 85(3), 427.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, tartışma, araştırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 6 5 30
Final Sınavına Hazırlık 8 5 40
Ödev Hazırlama 2 5 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 174

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.13333333333
ÖK.23333333333
ÖK.33333333333