DERS ADI

: ERKEN MÜDAHALEDE DEĞERLENDİRME VE PROGRAM GELİŞTİRME

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 6018 ERKEN MÜDAHALEDE DEĞERLENDİRME VE PROGRAM GELİŞTİRME SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROFESÖR KEMAL YÜRÜMEZOĞLU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Doktora

Dersin Amacı

Erken çocukluk özel eğitimi (EÇÖE) alanında çalışacak öğrencilerin, 0-3 yaş grubunda yer alan özel gereksinimli çocuklara yönelik değerlendirme ve program geliştirme süreçlerine ilişkin bilgi ve becerileri kazanmaları

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   EÇÖE de değerlendirmenin genel ilkeleri
2   EÇÖE de değerlendirme süreçleri (kim, kimi, nerede, ne zaman, ne kadar süreyle, hangi yöntem ve tekniklerle değerlendirir)
3   Değerlendirme bulgularının analizi
4   Bulguların analizi doğrultusunda program geliştirme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 EÇÖE de değerlendirme sürecinin genel ilkeleri: felsefe, gerekçeler, etik konular
2 Özel gereksinimli çocuğun değerlendirilmesi: değerlendirilen gelişim alanları, çocukla iletişim teknikleri, değerlendirme ortamı, değerlendirme materyalleri, ölçme araçları
3 Ailenin değerlendirilmesi: anne-baba, kardeş ve diğer akrabalara yaklaşım, aile bireyleriyle iletişim becerileri, değerlendirilen alanlar, değerlendirme teknikleri, ses ve video kayıt cihazlarının kullanımı, ölçme araçları
4 Değerlendirme ortamı: ev ziyaretleri, ses ve video kayıt cihazlarının kullanımı, ortama ilişkin değerlendirmeler, ölçme araçları
5 Ebeveyn-çocuk etkileşiminin değerlendirilmesi
6 Çocuk ve aileyle çalışan diğer uzmanlarla bilgi alış verişi, işbirliği
7 Değerlendirme bulgularının yorumlanması ve program geliştirme: katılımcılar, belirlenen öncelikler
8 Bireyselleştirilmiş Aile Hizmetleri Planı
9 Ara sınav
10 Öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi, tartışılması
11 Öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi, tartışılması
12 Öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi, tartışılması
13 Öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi, tartışılması
14 Öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi, tartışılması
15 Final sınavı
16 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Brassard, M.R., & Boehm, A.E. (2007). Preschool assessment: Principles and practices. New York: The Guilford Press.
2. McLean, M., Bailey Jr., D.B., & Wolery, M. (1996). Assessing infants and preschoolers with special needs (2nd. ed.). Englewood Cliffs: Merrill.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, tartışma, sunum, araştırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 ODV Ödev
3 YSS Yıl Sonu Notu
4 BNS BNS YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YSS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 6 5 30
Final Sınavına Hazırlık 8 5 40
Ödev Hazırlama 2 5 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 174

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.13333333333
ÖK.23333333333
ÖK.33333333333
ÖK.43333333333