DERS ADI

: GÖRME YETERSİZLİĞİ OLAN BEBEKLER VE KÜÇÜK ÇOCUKLARDA GELİŞİM VE İLGİLİ MÜDAHALELER

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 6020 GÖRME YETERSİZLİĞİ OLAN BEBEKLER VE KÜÇÜK ÇOCUKLARDA GELİŞİM VE İLGİLİ MÜDAHALELER SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ BURAK KARABEY

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Doktora

Dersin Amacı

Görme yetersizliği olan bebekler ve küçük çocuklarla çalışmak isteyen öğrencilerin, çocukların genel gelişim örüntüleri ve onlara yönelik geliştirilen müdahale programları konusunda bilgi ve beceri kazanmaları

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Görme duyusunun gelişim ve öğrenmeye olan etkileri,
2   Görme yetersizliği olan çocuklarda gelişimsel süreçler (motor, zihinsel beceriler, sosyal, dil, özbakım, bağımsız hareket ve yönelim, zekâ, kişilik),
3   Görme yetersizliği olan çocuklar ve ailelerine yönelik geliştirilen erken müdahale programları

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Görme duyusu: tanımlar, anatomi, fizyoloji, gelişim ve öğrenmedeki önemi, göz hastalıkları
2 Görme yetersizliği olan bebekler ve küçük çocukların aile üzerindeki etkileri
3 Görme yetersizliği olan çocuklarda gelişim: motor gelişim, bilişsel gelişim (küçük kas, zekâ)
4 Görme yetersizliği olan çocuklarda gelişim: sosyal gelişim, dil gelişimi
5 Görme yetersizliği olan çocuklarda gelişim: özbakım, bağımsız hareket ve yönelim
6 Görme yetersizliği olan çocuklar ve ailelerine yönelik erken müdahaleler
7 Görme yetersizliği olan çocuklar ve ailelerine yönelik erken müdahaleler
8 Görme yetersizliği olan çocuklar ve ailelerine yönelik erken müdahaleler
9 Ara sınav
10 Erken müdahale yaklaşımlarının karşılaştırmalı olarak tartışılması
11 Öğrenci sunumları
12 Öğrenci sunumları
13 Öğrenci sunumları
14 Öğrenci sunumları
15 Final sınavı
16 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Davidson, P., & Harrison, G. (2000). The effectiveness of early intervention for children with visual impairments. In M. J. Guralnick (Ed.), The effectiveness of early intervention (483 495). Baltimore: Paul H. Brookes Publishing Co.

2. Fraiberg, S., Smith, M., & Adelson, E. (1969). An educational program for blind infants. The Journal of Special Education, 3(2), 121-139.

3. Ferrell, K. A. (1996). Reach out and teach: Meeting the training needs of parents of visually and multiply handicapped young children (4th ed.). New York: AFB Press.

4. Keller, C., & Carry, S. (1992). Sensory stimulation. In. E. Trief (Ed.). Working with visually impaired young students: A curriculum guide for birh-3 year olds (65-97). Springfield: Charles C. Thomas.

5. Hill, E.W., & Snook-Hill, M.M. (1996). Orientation and mobility. In. M.C. Holbrook (Ed.), Children with visual impairments: A parent s guide. (259-286). Bethesda: Woodbine House Inc.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, tartışma, araştırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 ODV Ödev
3 YSS Yıl Sonu Notu
4 BNS BNS YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YSS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 6 5 30
Final Sınavına Hazırlık 8 5 40
Ödev Hazırlama 2 5 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 174

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.13333333333
ÖK.23333333333
ÖK.33333333333