DERS ADI

: ÇOK ENGELLİ ÇOCUKLAR İÇİN ÖĞRETİMİN DÜZENLENMESİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 6031 ÇOK ENGELLİ ÇOCUKLAR İÇİN ÖĞRETİMİN DÜZENLENMESİ SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ BURAK KARABEY

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Doktora

Dersin Amacı

Üstün zekâlı çocukların eğitiminde felsefenin işlevi ve bu çerçevede eleştirel ve yaratıcı düşünmenin çocuklar gelişimindeki rolü konusunda bilgi sahibi olmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Üstün Zekâlı çocukların eğitiminde felsefenin işlevi ile ilgili bilgi sahibi olur,
2   Üstün Zekâlı çocukların eğitimindeki felsefi yöntemleri yorumlayabilir
3   Üstün Zekâlı çocukların eğitiminde temel felsefi yaklaşımları bilir,
4   Üstün Zekâlı çocukların eğitiminde önceki ve güncel yaklaşımları felsefi düzlemde analiz edebilir
5   Üstün Zekâlı çocukların eğitiminde önceki ve güncel yaklaşımları felsefi düzlemde karşılaştırabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çocuklar İçin Felsefe (P4C): Genel Bir Giriş
2 Çocukların Eğitiminde Eleştirel Düşünmenin Rolü
3 Çocukların Eğitiminde Yaratıcı Düşünmenin Rolü
4 Üstün Zekâlı Çocukların Eğitiminde Felsefenin Rolü
5 Üstün Zekâlı Çocukların Eğitiminde Felsefenin İşlevi
6 Üstün Zekâlı Çocukların Eğitiminde Felsefenin Önemi
7 Üstün Zekâlı Çocuklar ve Oyunlarla Felsefe
8 Üstün Zekâlı Çocuklar ve Oyunlarla Felsefe
9 Vize Sınavı
10 Üstün Zekâlı Çocuklar ve Hikâyelerle Felsefe
11 Üstün Zekâlı Çocuklar ve Hikâyelerle Felsefe
12 Üstün Zekâlı Çocuklar ve Eleştirel Düşünmeyle Kavram Analizi
13 Üstün Zekâlı Çocuklar ve Yaratıcı Düşünmeyle Kavramlar Keşfetme
14 Üstün Zekâlı Çocuklar ve Soyut Kavramların Analizi Probleminde Yeni Yöntemler
15 Yapılan çalışmaların sunumu
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

KARAKAYA, Z. (2006). Çocuk felsefesi ve çocuk eğitimi. Dinbilimleri Akademik Araştırma Dergisi, 6(4), 23-37.
Bilgili, A. E. (2000). Üstün yetenekli çocukların eğitimi sorunu-sosyal sorumluluk yaklaşımı.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Seminerler, grup çalışmaları, uygulama örneklerini inceleme-tartışma, makale yazma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 ODV Ödev
3 YSS Yıl Sonu Notu
4 BNS BNS YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YSS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 6 5 30
Final Sınavına Hazırlık 8 5 40
Ödev Hazırlama 2 5 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 174

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.13333333333
ÖK.23333333333
ÖK.33333333333
ÖK.43333333333
ÖK.53333333333