DERS ADI

: ÜSTÜN ZEKâLILAR İÇİN FEN ETKİNLİKLERİ TASARIMI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 6004 ÜSTÜN ZEKâLILAR İÇİN FEN ETKİNLİKLERİ TASARIMI SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROFESÖR KEMAL YÜRÜMEZOĞLU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Doktora

Dersin Amacı

Fen ve teknoloji öğretimine ilişkin temel kavramları, fen ve teknolojinin toplumsal boyutlarını, fen ve teknoloji öğretiminin amaçlarını, fen ve teknoloji öğretimindeki yaklaşımları incelemek, üstün zekalı öğrencilerin bu kavram, süreç ve yaklaşımlarla ilişkisini değerlendirmek, fen ve teknoloji öğretiminde kullanılabilecek öğretim modelleri ile değerlendirme yaklaşımlarını analiz ederek Fen ve Teknolojiye ilişkin örnek etkinlikler geliştirmek ve sunmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fen bilimleri ve fen eğitimine ilişkin temel kavramları açıklayabilecektir.
2   Fen öğretiminin amaçlarını, toplumsal boyutlarını ve tarihsel gelişimini açıklayabilecektir.
3   Fen öğretimi ve bilişsel gelişim arasındaki ilişkiyi açıklayabilecektir.
4   Üstün zekalı öğrenciler için fen öğretiminin önemini açıklayabilecektir.
5   Üstün zekalı öğrencilerin fen öğrenmesini destekleyici etkinlikler tasarlayabilecektir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Fen bilimleri ve fen eğitimine ilişkin temel kavramlar
2 Fen, teknoloji, bilimsel bilgi ve bilimsel yöntemin özellikleri
3 Fen ve teknoloji okuryazarlığı, Fen-teknoloji-toplum-çevre ilişkileri
4 Fen alanına yönelik tutumlar ve Fen öğretiminin amaçları
5 Bilişsel gelişim ve fen eğitimi
6 Zekâ tanımları ve kuramları
7 Üstün zekâlı öğrenciler için fen öğretiminin gerekliliği
8 Öğretim modelleri (probleme dayalı öğrenme, proje tabanlı öğrenme, işbirliğine dayalı öğrenme, öğrenme döngüsü yaklaşımı, çoklu zeka kuramının fen öğretiminde kullanımı vb.)
9 Ara Sınav
10 Öğretim modelleri (probleme dayalı öğrenme, proje tabanlı öğrenme, işbirliğine dayalı öğrenme, öğrenme döngüsü yaklaşımı, çoklu zeka kuramının fen öğretiminde kullanımı vb.)
11 Fen öğretiminde ölçme ve değerlendirme
12 Üstün zekâlı öğrenciler için fen etkinliği tasarlama ve sunma
13 Üstün zekâlı öğrenciler için fen etkinliği tasarlama ve sunma
14 Üstün zekâlı öğrenciler için fen etkinliği tasarlama ve sunma
15 Final Sınavı
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Fen ve Teknoloji Öğretimi (Kuramdan Uygulamaya) Editör: Salih Çepni, Pegem Akademi Yayıncılık
Üstün Zekalı ve Yetenekli Çocukların Eğitimi Yazar: Nicholas Moseley, Norma E. Cutts Çeviren: Prof. Dr. İsmail Ersevim
Üstün Zekalılar Özellikleri Tanılanmaları Eğitimleri Yazar: Uğur SAK
Üstün Yetenekli Çocukları Anlamak (Üstün Yetenekli Çocuklar Sarmalında Aile, Eğitim Sistemi ve Toplum) Yazar: Faruk LEVENT

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Vize Sınavına Hazırlık 6 5 30
Final Sınavına Hazırlık 8 5 40
Ödev Hazırlama 2 5 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.13333333333
ÖK.23333333333
ÖK.33333333333
ÖK.43333333333
ÖK.53333333333