DERS ADI

: GİRİŞİMCİLİK

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
UBY 4009 GİRİŞİMCİLİK SEÇMELİ 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Seferihisar Fevziye Hepkon Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ MUSTAFA ÜNÜVAR

Dersi Alan Birimler

Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik
Uluslararası Ticaret

Dersin Amacı

Bireysel ve kurumsal girişimcilik davranışına yönelik kuramsal bilgi edinmek ve iş planı hazırlamaya dönük pratik beceri kazandırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Girişimcilik olgusunun temel kavramlarını ve unsurlarını tanıma
2   Girişimcilik olgusunun temel kavramları ve unsurları arasındaki farkları anlatabilme
3   Girişimcilik faaliyetlerinin başarı ve başarısızlığına neden olan faktörleri teşhis etme
4   Yeni iş yaratımı ve iş kurma düşüncesini sorgulama
5   Yeni iş yaratımı ve iş kurma düşüncesinin uygulama sonuçlarını başarı ve başarısızlıkla ilişkilendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Girişimcilik kavramının tanımı, girişimcilik olgusu ve önem kazanmasının nedenleri
2 Girişimcilik okulları ve girişimcilik türleri
3 Bireysel ve kurumsal girişimcilik ayrımı, öğeler ve özellikleri
4 Girişimci ortam, yeni iş fikirleri ve girişim kararını etkileyen faktörler, Türkiye'de girişimcilerin yaşadığı sorunlar
5 Rekabetçi üstünlük yaratmada iç girişimciliğin temel dinamikleri, iş ahlakı ve sosyal sorumluluk
6 Girişimcilik olgusunda yenilik ve yaratıcılık
7 Yarıyıl içi sınavı
8 Yarıyıl içi sınavı
9 Yeni iş olanaklarının araştırılması ve yeni iş fikrinin yaratılması
10 İş kurma ve iş planı: temel özellikler, kapsam ve içerik
11 İş planı hazırlama: İş fikrinin plana dönüştürülmesi
12 İş planı yazımı, değerlendirme ve kuruluş kararı:Finasman ve pazarlama planlarının önemi
13 Yeni ekonomi, e-ticaret, tekno parklar, kuluçka ve ARGE merkezleri
14 KOBİ, KOSGEB vb. İş fikrini destekleyici kuruluşlar
15 Yarıyıl sonu sınavı
16 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kuratko D.F.,Hodgetts R.M. (2001). Enterprenuership: Contemporary Approach. Harcourt INC. Orlando.
Mehmet Marangoz (2012). Girişimcilik, Beta Basım AŞ. İstanbul.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım metodu, soru-cevap metodu, tartışma metodu, örnek olay ve problem çözme metodu

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ÖDEV
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + ODV * 0.20 + YYS * 0.60
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + ODV * 0.20 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Vize ve final sınavları yoluyla problem çözme yeteneği, uygulama yeteneği, analiz etme, sentezleme ve eleştirel düşünme yeteneği.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Daha sonra duyurulacaktır

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Daha sonra duyurulacaktır

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra duyurulacaktır

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Ödev Hazırlama 1 4 4
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 84

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555
ÖK.2555
ÖK.3555
ÖK.4555
ÖK.5555