DERS ADI

: PAZARLAMA İLKELERİ I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
UAT 2023 PAZARLAMA İLKELERİ I ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Uluslararası Ticaret

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ MUSTAFA ÜNÜVAR

Dersi Alan Birimler

Uluslararası Ticaret

Dersin Amacı

Bu derste öğrencilerin pazarlama kavramının gelişimi, modern pazarlama yönetimi ilkeleri, pazarlama çevresi, pazar bölümlendirme, konumlandırma ve ürün geliştirme kavramlarını kullanarak pazarlama fonksiyonunun süreçlerini analiz edebilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Pazarlama yönetimi ve pazarlama karmasını tanımlayabilme
2   Gelişen küresel ekonomi içinde pazarlamanın önemi ve rekabet içindeki yerini açıklayabilme
3   Pazarlama, iletişim, satış kavramlarını ayırt edebilme
4   Tüketici ihtiyaç ve isteklerini analiz ederek, müşteri tatmin ve memnuniyeti için araçlar geliştirebilme
5   Endüstriyel pazar özelliklerini tanımlayabilme ve tüketici pazarları ile ayırt edebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Pazarlama Kavramı ve Temel İlkeleri, Gelişimi, Modern Pazarlama Yönetimi
2 Müşteri Memnuniyeti, Değer Yaratma ve Müşteri Sadakati
3 Pazar Odaklı Stratejik Planlama
4 Bilgi Toplama ve Pazarlama Araştırması, Talep Yönetimi
5 Pazarlama Çevresinin Analizi
6 Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışları
7 Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışları
8 Endüstriyel Pazarlar ve Endüstriyel Alıcı Davranışları
9 Endüstriyel Pazarlar ve Endüstriyel Alıcı Davranışları
10 Rekabet Analizi ve Rekabetçi Stratejiler
11 Pazar Bölümlendirme ve Hedef Pazar Seçimi
12 Pazar Konumlandırma ve Ürün Yaşam Eğrisi
13 Yeni Ürün Geliştirme
14 Küresel Ürün ve Hizmet Sunumu
15 Yarıyıl sonu sınavı
16 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Mucuk, İ. (2008) Pazarlama İlkeleri, İstanbul: Türkmen Kitabevi
Tek, Ö.B. & Özgül, E. (2007) Modern Pazarlama İlkeleri, İzmir: DEÜ Yayınevi.
Kotler, P. (2009) Marketing Management, New Jersey: Prentice Hall.
Lovelock, C. & Wirtz, J. (2011) Services Marketing: People, Technology, Strategy, USA: Pearson.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım metodu, soru-cevap metodu, tartışma metodu, örnek olay ve problem çözme metodu

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Vize, final ve bütünleme sınavları yoluyla problem çözme yeteneği, uygulama yeteneği, analiz etme, sentezleme ve eleştirel düşünme yeteneği.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Daha sonra duyurulacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Daha sonra duyurulacaktır.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555
ÖK.2555
ÖK.3555
ÖK.4555
ÖK.5555