DERS ADI

: GASTRONOMİDE TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GMS 1005 GASTRONOMİDE TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Gastronomi ve Mutfak Sanatları

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT YILMAZ AKGÜNDÜZ

Dersi Alan Birimler

Gastronomi ve Mutfak Sanatları

Dersin Amacı

Bu derste, yiyecek ve içecek ve hizmet sektöründe, tüketicilerin seçme, satınalma,kullanma davranış biçimleri ele alınacaktır. Ayrıca tüketicilerin satın alma ve hizmet kullanma davranış biçimlerindeki içsel,dışsal ve karar verme davranışları incelenerek yönetimsel ilişkiler konu edilecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Tüketicilerinin temel tüketim alışkanlıkları arasındaki farklılıkları ayırt edebilme
2   2. Tüketici davranışlarını açıklayabilme
3   3. Tüketici tercihleri ile sunulan mal ve hizmetleri ilişkilendirebilme
4   4. Değişen tüketici davranışlarına yön verebilme
5   5. Tüketicinin deneyimi sonrasındaki davranışları hakkında bilgi sahibi olabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tüketici Satın Alma Davranışı Kavramı ve Modelleri
2 Tüketici Satın Alma Davranışında İçsel Faktörler
3 Tüketici Satın Alma Davranışında İçsel Faktörler
4 Tüketici Satın Alma Davranışında Dışsal Faktörler
5 Tüketici Satın Alma Davranışında Dışsal Faktörler
6 Tüketici Satın Alma Davranışında Dışsal Faktörler Ara sınav
7 Tüketici Satın Alma Davranışının Ortaya Çıkması Ara sınav
8 Tüketici Satın Alma Davranışının Ortaya Çıkması
9 Tüketici Satın Alma Davranışında Bilgi Arama Süreci
10 Tüketici Satın Alma Davranışında Alternatiflerin Değerlendirilmesi
11 Tüketici Satın Alma Davranışında Alternatifin Seçimi
12 Tüketici Satın Alma Davranışında Alternatifin Seçimi
13 Satın Alma ve Deneyim (Tüketim)
14 Deneyim (Tüketim) Sonrası Eğilimler
15 Deneyim (Tüketim) Sonrası Eğilimler
16 Dönem Sonu Sınav
17 Dönem Sonu Sınav

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Şirvan Şen Demir, Metin Kozak, Tüketici Davranışları, Detay Yayıncılık, Ankara, 2013
Yardımcı kaynaklar:Nazmi Kozak, Çağıl Hale Özel, Deniz Karagöz Yüncü, Hizmet Pazarlaması, Detay Yayıncılık, Ankara, 2014

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Vize ve final sınavları yoluyla problem çözme yeteneği, uygulama yeteneği, analiz etme, sentezleme ve eleştirel düşünme yeteneği.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Daha sonra duyurulacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Daha sonra duyurulacaktır.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Sunum Hazırlama 8 2 16
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 120

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1555
ÖK.2555
ÖK.3555
ÖK.455
ÖK.55