DERS ADI

: ÖZEL YETENEKTE SOSYAL, DUYGUSAL VE AKADEMİK REHBERLİK

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖZE 5008 ÖZEL YETENEKTE SOSYAL, DUYGUSAL VE AKADEMİK REHBERLİK SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT VESİLE YILDIZ DEMİRTAŞ

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı;özel yetenek için program geliştirme yaklaşımları-modelleri ve süreçleri ile bunlar arasındaki ilişkileri kavramış, özel yetenek alanında program tasarlayabilen bireyler yetiştirmek ve ilgili alana yönelik hazırlanmış öğretim programını incelemektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Özel eğitim politikaları ile ilgili temel kavramları tanımlar.
2   Özel eğitim politikaları ile ilgili temel kavramları tanımlar.
3   Özel eğitim politikaları ile ilgili temel kavramları tanımlar.
4   Özel eğitime yönelik ulusal politikalar ve yasal düzenlemeleri söyler.
5   Özel eğitime yönelik ulusal politikalar ve yasal düzenlemeleri söyler.
6   Özel eğitime yönelik ulusal politikalar ve yasal düzenlemeleri söyler.
7   Özel eğitime yönelik ulusal politikalar ve yasal düzenlemeleri söyler.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Özel yetenekli bireyler için programın denenmesi, uygulanması, değerlendirilmesi ve programa süreklilik kazandırılması
2 Özel yetenekli bireyler için programın denenmesi, uygulanması, değerlendirilmesi ve programa süreklilik kazandırılması
3 Özel yetenekli bireyler için programın denenmesi, uygulanması, değerlendirilmesi ve programa süreklilik kazandırılması
4 Özel yetenekli bireyler için programın denenmesi, uygulanması, değerlendirilmesi ve programa süreklilik kazandırılması
5 Özel yetenekli bireyler için programın denenmesi, uygulanması, değerlendirilmesi ve programa süreklilik kazandırılması
6 Özel yetenekli bireyler için programın denenmesi, uygulanması, değerlendirilmesi ve programa süreklilik kazandırılması
7 Özel yetenekli bireyler için programın denenmesi, uygulanması, değerlendirilmesi ve programa süreklilik kazandırılması
8 Ara Sınav
9 Özel yetenekli bireyler için programın denenmesi, uygulanması, değerlendirilmesi ve programa süreklilik kazandırılması
10 Özel yetenekli bireyler için programın denenmesi, uygulanması, değerlendirilmesi ve programa süreklilik kazandırılması
11 Özel yetenekli bireyler için programın denenmesi, uygulanması, değerlendirilmesi ve programa süreklilik kazandırılması
12 Özel yetenekli bireyler için programın denenmesi, uygulanması, değerlendirilmesi ve programa süreklilik kazandırılması
13 Özel yetenekli bireyler için programın denenmesi, uygulanması, değerlendirilmesi ve programa süreklilik kazandırılması
14 Özel yetenekli bireyler için programın denenmesi, uygulanması, değerlendirilmesi ve programa süreklilik kazandırılması
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5
ÖK.152143
ÖK.225413
ÖK.312542
ÖK.451234
ÖK.512543
ÖK.621453
ÖK.725413