DERS ADI

: ÇOKLU YETERSİZLİK VE EĞİTİMLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖZE 5025 ÇOKLU YETERSİZLİK VE EĞİTİMLERİ SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT VESİLE YILDIZ DEMİRTAŞ

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına zihinsel yetersizliğe sahip öğrencilere öğretebilecekleri kavramlar ve bu kavramları öğretmede kullanabilecekleri öğretim yöntem ve tekniklerini kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenmeyle ilgili temel kavramları ve öğrenmenin özelliklerini tanımlayabilecektir.
2   Öğretime hazırlık çalışmalarını ve becerilerini betimleyebilecektir.
3   Kavram öğretimi ile ilgili temel kavramları betimleyebileceklerdir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğrenme, öğrenmenin özellikleri, sistematik öğretim
2 Öğrenme, öğrenmenin özellikleri, sistematik öğretim
3 Öğrenme, öğrenmenin özellikleri, sistematik öğretim
4 Kavram Öğretiminde dikkat edilecek noktalar
5 Kavram Öğretiminde dikkat edilecek noktalar
6 Kavram Öğretiminde dikkat edilecek noktalar
7 Kavram Öğretiminde dikkat edilecek noktalar
8 ARA SINAV
9 Kavram Öğretiminde dikkat edilecek noktalar
10 Kavram Öğretiminde dikkat edilecek noktalar
11 Kavram Öğretiminde dikkat edilecek noktalar
12 Kavram Öğretiminde dikkat edilecek noktalar
13 Kavram Öğretiminde dikkat edilecek noktalar
14 Kavram Öğretiminde dikkat edilecek noktalar
15 FİNAL SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Alberto, A. A. ve Troutman, A. C. (1995). Applied behavior analysis for teachers. (4. baskı). New Jersey: Prentice-Hall. *Baker, L.B. & Brightman, A. J. (2004). Steps to independence: Teaching everyday skills to children with special needs. (4. baskı). Baltimore: Paul Brookes Publishing. *Bricker, D., Pretti-Frontczak, K., & McComas, N. (1998). An activity-based approach to early ıntervention (2nd ed). Baltimore: Paul Brooks Pub. *Cavkaytar, A. (2005). Özel gereksinimi olan çocuklara özbakım ve ev içi becerilerinin öğretimi uygulamalı el kitabı. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık. *Kırcaali-İftar, G. (2003).

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5
ÖK.112345
ÖK.245213
ÖK.334215