DERS ADI

: AKROBASİ II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TOS 1020 AKROBASİ II SEÇMELİ 0 2 0 2

Dersi Veren Birim

Oyunculuk

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞR.GÖR. OZAN YILDIRIM

Dersi Alan Birimler

Oyunculuk

Dersin Amacı

Akrobasi öğrenerek vücudun fiziksel yapısını düzeltmek ve geliştirmek, vücudu çevikleştirmek ve güçlendirmek, fiziksel ve ruhsal verimi arttırmak, duruş bozukluklarını düzeltmek, vücut esnekliği ve kondisyonunu arttırmak amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Akrobasiyi, sahne sanatları alanında, meslek yaşantısında karşılaşacağı rol ve sahne uygulamalarında uygulayabilmesi,
2   Dikkatini yönlendirmesi, vücut koordinasyonu ve fiziksel farkındalık sağlanması,
3   İstenilen yer, zaman, biçimlerde hareketi doğru uygulayabilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Temel Duruşlar I Isınma ve esneme ve ayakta yapılan duruşlar
2 Temel Duruşlar II Isınma ve esneme ve çömelerek yapılan duruşlar
3 Temel Duruşlar III Isınma ve esneme ve dizüstü yapılan duruşlar
4 Temel Duruşlar IV Isınma ve esneme ve bank, cephe duruşları
5 Temel Duruşlar V Kartal, planör, ve çakı duruşları
6 Güç Kuvvet Kazanımı Sıçramalı hareketler, kol ve karın hareketleri
7 Güç Kuvvet Kazanımı Sıçramalı hareketler, kol ve karın hareketleri
8 Denge Duruşları Isınma, esneme, kuvvet çalışmaları. Tek ayak, çift ayak denge duruşları
9 Denge Duruşları Isınma, esneme, kuvvet çalışmaları. Tek ayak, çift ayak denge duruşları
10 Denge ve Dönüşler Yerde ve zıplamalı dönüşler, burgular ve dengede kalma
11 Genel Tekrar Taklalar, çemberler, duruşlar, köprü, amut ve kartvil
12 Genel Tekrar Esneme, kuvvet, dönüşler, taklalar, çemberler, köprü, amut ve kartvil
13 Genel Tekrar Öğretilen hareketleri koreografi içinde kullanma
14 Genel Tekrar Öğretilen hareketleri koreografi içinde kullanma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğretim üyesi derslerde, anlatım ve gösterip yaptırma yöntemiyle hareketleri aktarır ve uygulatır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DIC DersiçiÇalışma
2 DKL DerseKatılım
3 DSD DönemsonuDeğ
4 BSN Başarı Notu DIC * 0.80 + DKL * 0.10 + DSD * 0.10


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Değerlendirmede fiziksel yapabilirlik esas alınır.
2. Ders içi ve ders dışı ilgi, çaba, derse uygun kıyafet ile katılım ve bireysel yetenekler değerlendirmede göz önünde bulundurulur.

Değerlendirme Kriteri

DEĞERLENDİRME YÖNTEMİNDE BELİRTİLMİŞTİR.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Dersin %80'ine katılım zorunludur.
2. Derse uygun spor kıyafet ve ayakkabı zorunludur.
3. Etkinliklere katılım önemlidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 11 2 22
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 4 4 16
Uygulama sınavına hazırlık 4 4 16
Uygulama sınavı 4 2 8
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 62

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.1313
ÖK.23
ÖK.32121