DERS ADI

: ELEKTROMANYETİK TEORİ II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PHY 3906 ELEKTROMANYETİK TEORİ II ZORUNLU 4 2 0 7

Dersi Veren Birim

Fizik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. GÜL GÜLPINAR

Dersi Alan Birimler

Fizik

Dersin Amacı

Öğrenciye elektrostatik ve manyetostatik temel bigisini, elektrodinamiğin temel kavramlarını kapsamlı bir şekilde kazandırma; elektrodinamik alanında kavramsal anlayışı ve problem-çözme becerisini geliştirme

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Madde içinde manyetik alanın özelliklerini tanımlayabilme
2   Maxwell denklemlerini açıklayabilme ve uygulayabilme
3   Dielektrik sınırlarında dalgaların yansıma ve geçme katsayılarını hesaplayabilme
4   Zamana-bağlı yük-akım dağılımlarını içeren basit problemler için gecikmeli potansiyelleri ve elektrik ile manyetik alanları çözebilme
5   Hareket eden nokta yükler için Lienard-Wiechert potansiyellerini türetebilme
6   Elektrodinamik alanında ileri düzeyde problem-çözme becerisini geliştirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Madde içinde manyetik alan: Manyetizasyon, manyetie olmuş objelerin alanı
2 H alanı, lineer ve nonlineer ortam
3 Elektrodinamik: Elektromotor gücü, elektromanyetik indüksiyon
4 Maxwell denklemleri
5 Yük, enerji ve momentum için korunum yasaları
6 Elektromanyetik dalgalar: Bir boyutta dalgalar
7 Vakumda elektromanyetik dalgalar
8 Arasınav I
9 Madde içinde elektromanyetik dalgalar
10 Absorbsiyon ve dispersiyon, kılavuz dalgaları
11 Potansiyel ve alanlar: Potansiyel formülasyonu, nokta yükler ve sürekli yük dağılımları
12 Radyasyon: Elektrik ve manyetik dipol radyasyonu
13 Noktasal yüklerin radyasyon gücü, radyasyon reaksiyonu -1
14 Noktasal yüklerin radyasyon gücü, radyasyon reaksiyonu-2
15 Genel Özet
16 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak David Griffiths (1999), Introduction to Electrodynamics 3rd ed., Prentice Hall

Referanslar:
1. John D. Jackson (1962), Classical Electrodynamics , 3rd ed., John Wiley
2. Walter Greiner (1998), Classical electrodynamics , Springer-Verlag

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Anlatım Yöntemi
2. Soru-Yanıt Tekniği
3. Tartışma Yöntemi
4. Ödev

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ1 1. Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ1 * 0.50 + FN * 0.50
4
5


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Değerlendirme Kriteri:
1. Arasınavlar, öğrencinin dönem içi başarısı olarak değerlendirilir.
2. Bitirme sınavı arasınavların başarısına eklenerek dönem sonu başarı belirlenir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Öğretim üyesinin pratik quiz yapma hakkı vardır. Quiz lerin sonuçları doğrudan sınav sonuçlarına eklenecektir.
3. Ara sınavlara katılmayan öğrenciler final sınavına alınmazlar.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gul.gulpinar@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 15: 00 - 17: 00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 13 2 26
Ders Anlatımı 13 4 52
Ödev Hazırlama 5 4 20
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 177

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.15555
ÖK.25555
ÖK.35555
ÖK.45555
ÖK.55555
ÖK.65555