DERS ADI

: K.K. OKUMA VE TEC. V (ARP)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İLA 3301 K.K. OKUMA VE TEC. V (ARP) ZORUNLU 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

İlahiyat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

MUSTAFA İZCİ

Dersi Alan Birimler

İlahiyat (İ.Ö)
İlahiyat

Dersin Amacı

Öğrencilerin, Kur'ân-ı Kerim'i yüzünden gerek telaffuz gerekse makam(musiki) yönünden en güzel şekilde okumasını sağlamak. Kur'ân- Kerim'in doğru ve düzgün okunmasını sağlayacak olan Tecvid kurallarını, sebep ve hikmetleriyle kavratmak. Kur'ân kırâatı yönünden toplum önünde imamlık, hatiplik, müezzinlik, Kur'ân kursu öğreticiliği yapabilecek duruma gelebilmesini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kur'ân-ı Kerim'i toplum önünde kurallarına uygun bir şekilde okur.
2   İbadetler için gerekli olan bazı duaları ezberler.
3   İbadetler için gerekli olan bazı kısa sûreleri ezberler.
4   İbadetler için gerekli olan bazı aşr-ı şerifleri anlamlarına dikkat ederek ezberler.
5   Ezberlemiş olduğu dua, sure, ve aşr-ı şerifleri manaları öğrenir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tecvid: Mukatta'a harfleri; Ezber:Feth 1. Sayfa Yüzüne 301-305. sayfaların okunması
2 Tecvid: Mukatta'a harfleri ve tecvid tahlilleri; Ezber: Feth 1. Sayfa Yüzüne:306-310 .sayfalar arası
3 Tecvid: Ref'i savt ve hafd-ı savt kavramları ve örnek okuyuşlar; Ezber: Feth 2. Sayfa Yüzüne:31 1-315. Sayfalar arası
4 Tecvid: Diyafram ve Kur'an okumada kullanımı; Ezber: Feth 2. Sayfa Yüzüne:316-320. sayfalar
5 Tecvid: Aşır olarak okunacak yerlerin seçimi; Ezber: Feth 3. Sayfa Yüzüne:321-325.sayfalar
6 Tecvid: Aşır okuma örnekleri; Ezber: Feth 4. Sayfa Yüzüne:326-330. sayfalar
7 Tecvid: Makamla Kur'an okuma konusu; Ezber: Feth 5. sayfa Yüzüne:331-336 sayfalar
8 Tecvid:Kamet; Ezber: Feth 5. sayfa Yüzüne:331-336 sayfalar
9 Tecvid:Ezan (Akşam); Ezber: Feth Tekrar Yüzüne:337-342. sayfalar
10 Tecvid:Ezan (Sabah) Ezber: Hucurât Surasi. Yüzüne:343 -348. sayfalar
11 Tecvid: Ezan (Öğle) Ezber: Hucurât Surasi. Yüzüne: 349-355.sayfalar
12 Tecvid:Altında med ve kasr yazan kelimelerin okunuşu; Ezber: Hucurât Surasi. Yüzüne: 356-361. sayfalar
13 Tecvid: Nûn-ı vikaye; Ezber: : Hucurât Surasi. Yüzüne:362-367. sayfalar
14 Tecvid: Geçiş esnasında hemzenin durumu (vakf ve vasl hemzeleri); Ezber: : Önceki Dönem Ezberlerinin Tekrarı Yüzüne: 368-371. sayfalar
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

KARAÇAM, İsmail, Kur'ân-ı Kerim'in Faziletleri ve Okunma kaideleri,Marmara üniv. İlahiyat yayınları,İstanbul- 1998.
ÇETİN,Abdurrahman, Kur'an Okuma Esasları,Aksa yayınları, İstanbul-1997
TUĞRAL, Rahim; Anahatlarıyla Kur'ân Tecvidi, İzmir İlahiyat vakfı yay., İzmir-2009
ÜNLÜ, Demirhan; Kur'ân-ı Kerim'in Tecvidi,TDV. Yay., Ankara-1993

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, Arz-sema yöntemi, Temsili Okuma, Ezber Dinleme, Tashih.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonu BaşarıNotu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yüzüne okumada sınıf düzeyinde yeterlilik aranır.
Ezberlerin tam olması aranır
Tecvid konuları teorik olarak istenir ve pratikte uygulanması beklenir
Harflerin mahreçlerinin bilinir olması ve uygulanması istenir
Okumada akıcılık aranır

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Arapça

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mustafa.izci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 105

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.11511
ÖK.2511
ÖK.31521
ÖK.4521
ÖK.51513