DERS ADI

: TÜRKİYE EKONOMİSİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
IKT 4026 TÜRKİYE EKONOMİSİ SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İktisat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. HÜSEYİN AVNİ EGELİ

Dersi Alan Birimler

Ekonometri
Ekonometri (İ.Ö)
Kamu Yönetimi
İşletme (İ.Ö)
İktisat
İktisat (İ.Ö)
Maliye (İ.Ö)
İşletme
Maliye
Kamu Yönetimi (İ.Ö)

Dersin Amacı

Türkiye Ekonomisi nin yapısal durumunu açıklamak ve temel tartışmaları değerlendirmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türkiye ekonomisini dönemsel olarak analiz edebilme.
2   Türkiye ekonomisinin dönemler arasındaki farklılıklarını ayırt edebilme.
3   Türkiye Ekonomisi'ni dönemin ulusal ve uluslararası gelişmeleri ekseninde değerlendirebilme.
4   Türkiye de 1980 yılında yaşanan dönüşümü tüm yönleriyle, nedenleri ve sonuçları ekseninde tartışabilme.
5   Türkiye ekonomisinin sektörel analizini yaparak, sektörler arasındaki ileri ve geri bağlantıları ayırt edebilme.
6   Türkiye ekonomisine ilişkin güncel gelişmeleri değerlendirebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türkiye Cumhuriyeti'nin Kuruluş Yılları-Devletçilik, Planlı Dönem Öncesi Türkiye'de Kalkınma Stratejileri: 1923-1929 Dönemi, 1930-1949 Dönemi
2 1950-1960 Dönemi ve 1960-1980 Dönemi
3 24 Ocak 1980 Kararları, Ekonomi Politikasında Dönüşüm: Dışa Açık Büyüme
4 1980-1990 Dönemi
5 1990-2002 Dönemi
6 2002 ve Sonrası
7 2008 Küresel Krizinin Nedenleri ve Etkileri
8 Ara Sınav
9 Ara Sınav
10 Türkiye'de Gelir Dağılımı
11 Türkiye'de Tarım ve Sanayi Sektörleri
12 Türkiye'de Özelleştirme, Dış Borçlar, Cari Açık Sorunu
13 Türkiye'ye Yönelik Doğrudan Yatırımlar, Türkiye'de Sermaye Piyasası ve Enerji Sektörü
14 Hizmetler Sektöründeki Gelişmeler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana Kaynaklar
ACAR, Yalçın, (2009), Tarihsel Açıdan Türkiye Ekonomisi İzlenen İktisadi Politikalar, Dora Yayıncılık.
BAŞOL, Koray, (2005), Türkiye Ekonomisi, Anadolu Matbaacılık.
BİLGİLİ, Yüksel, (2009), Türkiye Ekonomisi Soruları, İkinci Sayfa.
BORATAV, Korkut, (2009), Türkiye İktisat Tarihi -1908 2007-, İmge Kitabevi.
COŞKUN, Nazende Özkaramete (Ed.), (2009), Türkiye Ekonomisi Yeni Yapı (2000 2008), İmaj Yayıncılık.
Yardımcı Kaynaklar
EREN, Aslan, (2006), Türkiye Ekonomisi, Ekin Kitabevi.
KEPENEK, Yakup ve Nurhan Yentürk, (2009), Türkiye Ekonomisi, Remzi Kitabevi.
KILIÇBAY, Ahmet, (1999), Türk Ekonomisi, Bilim Teknik Yayınları.
PARASIZ, İlker, (2004), Türkiye Ekonomisi, Ezgi Kitabevi.
ŞAHİN, Hüseyin, (2007), Türkiye Ekonomisi, Ezgi Kitabevi.
TECER, Meral, (2005), Türkiye Ekonomisi, TODAİE Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders içeriğinde belirtilen konular, klasik (ders anlatma) yöntemin yanı sıra araştırma ağırlıklı ve tartışma yönü ağır basan bir yöntemle ele alınmaktadır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS Arasınav
2 YIN Yarıyıliçi notu ARS * 1
3 FN Yarıyılsonu sınavı
4 BNS BNS YIN * 0.40 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 +BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

avni.egeli@deu.edu.tr
ismail.mazgit@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Kitap Okuma 1 38 38
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 115

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.111
ÖK.211
ÖK.311
ÖK.41
ÖK.511
ÖK.611