DERS ADI

: VERİ TABANI YÖNETİM SİSTEMLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EMT 2006 VERİ TABANI YÖNETİM SİSTEMLERİ ZORUNLU 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Ekonometri

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. MEHMET AKSARAYLI

Dersi Alan Birimler

Ekonometri (İ.Ö)
Ekonometri

Dersin Amacı

Veri tabanı ve veri tabanı yönetim sistemleri kavramlarını tanımlamak, veri tabanı yönetim sistemlerinin işlevlerini açıklamak, ilişkisel veri modelinin esaslarını kavramak, SQL dilini kullanarak verileri sorgulamak ve Ms Access ile adım adım ilişkisel bir veri tabanı tasarımı gerçekleştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Veri tabanı ile ilgili temel bilgileri kavrayabilme
2   Günlük uygulamalarda veri tabanı tasarımının faydalarını ve gerekliliğini kavrayabilme
3   Veri tabanı ile ilgili veri yapılarını ve farklılıklarını ayırt edebilme
4   Veri tabanı yönetim sisteminde ilişkisel veri tasarımını ortaya koyabilme
5   Veritabanı tasarlamanın pratik yönlerini kavrayabilme
6   İlişkisel veri tabanını adım adım tasarlayabilme
7   Uygulama yazılımlarını öngörülen düzeyde kullanabilme
8   Veri tabanı projesi gerçekleştirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Veri ve Veri Tabanı Kavramı
2 Veri Tabanı Yönetim Sistemi Yaklaşımı
3 İlişkisel Veri Tabanı Kavramı ve Üstünlükleri
4 Örnek Veri Tabanı Uygulamaları
5 MS ACCESS ve SQL
6 Temel Access Nesneleri: Tablolar, Formlar, Sorgular, Raporlar
7 Veri Tabanı Yaratmak
8 Ara Sınav
9 Ara Sınav
10 Veri Girişi ve Bilgi Almak
11 Form Uygulamaları
12 Verileri Saklamak
13 Rapor Uygulamaları Veri Tabanına Erişim Yetkilendirme
14 Güvenlik Ayarları, Veri tabanı geliştirme ve kullanım süreçlerini içeren proje değerlendirmeleri.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Adım Adım Access, Arkadaş Yayınları
Köseoğlu, K. (2005). Veri Tabanı Mantığı. Şefik Matbaası. İstanbul
Mannino, M. V. (2001). Database Application Development & Design. McGraw-Hill Companies. Newyork
Hoffer, J. A., Prescott, M. B ve McFadden, F. R. (2005). Modern Database Management. Pearson Education Limited. New Jersey

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım Metodu, Soru-Cevap Metodu Tartışma Metodu ve Problem Çözme Metodu

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DIC Dönemiçi Çalışma
2 ARS Arasınav
3 YIN Yarıyıliçi Notu DIC * 0.50 + ARS * 0.50
4 FN Yarıyılsonu Sınavı
5 BNS BNS YIN * 0.40 + FN * 0.60
6 BUT Bütünleme Notu
7 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 +BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 85

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51
ÖK.61
ÖK.71
ÖK.81