DERS ADI

: 1980 SONRASI TOPLUMSAL HAREKETLER

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ERA 3508 1980 SONRASI TOPLUMSAL HAREKETLER SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Kamu Yönetimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Kamu Yönetimi (İ.Ö)
Kamu Yönetimi

Dersin Amacı

Ders 1980 sonrası Türkiye'de kolektif eylem ve devlet yönetimlerini analiz eder. Bu " Devlet nedir sorusuna toplumsal hareketlerin teorik çerçevesi üzerinden tanımlamaya olanak sağlamak ".
Öğrencilerin kolektif eylem teorik yaklaşımlarını ve kavramlarını öğrenmesi. Derste ayrıca zaman ve mekana bağlı kolektif eylem anlamak için söz konusu temel kavram ve kuramları ifade etmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenme kuramları ve seferberlik kavramları
2   Siyasi hayatta aktif sosyal grupları analiz etmek
3   Sosyolojik açıdan Türkiye'nin yakın sosyo-politik geçmişini analiz etmek
4   Türkiye'deki sistemi analiz edebilme yetisini kazanmak.
5   Siyasal çözümleme yapmak.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

HAZIRLIK - HAZIRLIK SINIFI

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kolektif eylem kavramları
2 Seferberlik teorileri: klasik yaklaşımlar
3 Seferberlik Teorileri: rasyonellik ve kaynak seferberliği
4 Seferberlik Teorileri: Yeni toplumsal hareketler
5 Seferberlik Teorileri: yeni yaklaşımlar
6 Türkiye: Baskı ve Seferberlik
7 Ara Sınav
8 Ara Sınav
9 Darbenin ardından işçi hareketi
10 Memurların Seferberliği
11 Öğrenci hareketi
12 İslam ve İslamcı seferberlik
13 Kadınların Seferberliği
14 Çevre hareketleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bozarslan H. (2007), Histoire de la Turquie contemporaine, La Découverte, coll. Repères, 123 p.
Bozarslan H. (2001), La crise comme instrument politique en Turquie , Esprit, pp. 140-151.
Gilles Dorronsoro (2005), La Turquie conteste. Etat sécuritaire et mobilisations politiques en Turquie, Edition CNRS.
Rubin B. & Heper M. (2002), Political Parties in Turkey, Routledge: London and New York.
Uysal A. (2009), «Importation du mouvement 68 en Turquie. Circulation des idées et des pratiques», Storicamente, 2009/5, Bologna, http://www.storicamente.org/07_dossier/68-en-turquie.htm
Uysal A. (2007), « Turquie : dynamiques des manifestations de rue », Alternatives Sud. Etat des résistances dans le Sud-2008, vol. 14-2007/4, Centre Tricontinental et Editions Syllepse, Paris et Louvain-la-Neuve, pp. 145-148.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrencilerin tartışma aracılığıyla kurs gelişimine katkıda bulunmak. Öğrencilerin ayrıca gazete arşivlerini tarama yöntemini kavraması.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS Arasınav
2 YIN Yarıyıliçi notu ARS * 1
3 FN Yarıyılsonu sınavı
4 BNS BNS YIN * 0.40 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 +BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Fransızca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

aysen.uysal@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Lundi 13h30 16h30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 12 3 36
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 12 2 24
Vize sınavına hazırlık 1 15 15
Final sınavına hazırlık 1 20 20
Bireysel ödev hazırlama 1 20 20
Sunum hazırlama 1 7 7
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 124

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.11111
ÖK.211111
ÖK.31111
ÖK.41111
ÖK.51111