DERS ADI

: KAMU YÖNETİMİNDE REFORM

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KMY 2020 KAMU YÖNETİMİNDE REFORM SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Kamu Yönetimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. ATİLLA GÖKTÜRK

Dersi Alan Birimler

Kamu Yönetimi
Kamu Yönetimi (İ.Ö)

Dersin Amacı

Küreselleşme sürecinde postfordist esneklik ilkelerine uygun olarak kamu yönetimi alanında geliştirilen ilke ve kurumların, Türk kamu yönetimini etkilemesi, reformların ülke içinde uygulanmasını sağlayan iç ve dış kurumsal mekanizmalar, reformun nedenleri, etkileri, sonuçları ve reformun yarattığı yeni örgütlenme modelinin incelenmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Reformlar sonucu yenilenen Türk kamu yönetimindeki yapısal değişiklikleri işleyişsel özellikleriyle birlikte anlatabilme
2   Reformları örneklerle açıklayabilme
3   Reform öncesi ve reform sonrası Türk Kamu yönetimi karşılaştırmak ve farklılıkları ekseninde tartışabilme
4   Türk kamu bürokrasisindeki değişim üzerine yorumlamalarda bulunabilme
5   Türk kamu yönetiminin dünyadaki gelişmelerden etkilenme derecesinin hakkında yargıya varabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Reform nedir, yeniden yapılanma, re-organizasyon gibi kavramlarla benzerlikleri ve farklılıkları nelerdir
2 Türkiye'de kamu yönetimi reformunun tarihçesi: Osmanlıda Reform çabaları, Cumhuriyetin başlangıcından Planlı döneme kadar Türkiye'de reform: Yabancı uzman ve akademisyenlerin raporları, TODAİE nin kurulması
3 Planlı dönemden 1980'e kadarki dönemde reform çabaları: Kalkınma Planları ve MEHTAP Raporu
4 1980'li ve 1990'lı yıllarda gerçekleştirilen reformlar ve KAYA Raporu
5 2000'li yıllarda kamu yönetiminde reform
6 Reformun temel kamu hizmetlerin sunumuna yansımasının analizi: Bakanlıklarda TKY uygulamaları
7 Reformun eğitim hizmetlerine yansıması
8 Ara Sınav
9 Ara Sınav
10 Reformun sağlık hizmetlerine yansıması
11 Reformun ekonomi yönetimine yansıması
12 Dünyada ve Türkiye'de Bilgi Edinme Hakkı ekseninde reformun politik yansımaları (Şeffaflık, hesap verebilirlik)
13 Devletin temel örgütlenme ve işleyiş ilkelerinde yeniden yapılanma: Merkez-yerel dengesindeki değişim
14 Devletin temel örgütlenme ve işleyiş ilkelerinde yeniden yapılanma: Kamu Görevlileri Etik Kurulu örneği, Devlet Memurları Kanunu tasarıları ve değişiklikleri.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana Kaynaklar

Cahit Tutum, Kamu Yönetiminde Yeniden Yapılanma, TESEV, 1994.
Kenan Sürgit, Türkiye'de İdari Reform, TODAİE, Ankara, 1972

Yardımcı Kaynaklar

Birgül Ayman Güler, Yeni Sağ ve Devletin Değişimi, İmge, Ankara, 2005
KAYA (Kamu Yönetimi Araştırması Genel Raporu ve Yerel Yönetimler Araştırma Grubu Raporu), TODAİE, Ankara, 1992.
MEHTAP RAPORU (Merkezi Hükümet Teşkilatı Araştırma Projesi), TODAİE, 1963 (2.B.1966)
Yılmaz, Osman. Kamu Yönetimi Reformu: Genel Eğilimler ve Ülke Deneyimleri, (Uzmanlık Tezi). DPT Yayını, Ankara, 2001. (http://ekutup. dpt.gov.tr/ kamuyone/yilmazo/reform.pdf )
Yabancı Uzman Raporları (1949 tarihli Neumark Raporu, 1949 tarihli Thornburg Raporu, 1951 tarihli Barker Raporu, 1951 tarihli Martin - Cush Raporu, 1951 tarihli Leimgruber Raporu, 1959 tarihli Dantel Raporu, 1962 tarihli Mook Raporu, 1962 tarihli Fisher Raporu)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Teorik anlatım.
Ders içinde ve sonunda sorulara dayalı sınıf içi tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS Arasınav
2 YIN Yarıyıliçi notu ARS * 1
3 FN Yarıyılsonu sınavı
4 BNS BNS YIN * 0.40 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 +BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yesim.sahin@deu.edu.tr1

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 90

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1111111
ÖK.2111111
ÖK.311111
ÖK.41111
ÖK.51111