DERS ADI

: SOSYOLOJİK DÜŞÜNCE TARİHİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KMY 1009 SOSYOLOJİK DÜŞÜNCE TARİHİ ZORUNLU 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Kamu Yönetimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. PINAR KAYA ÖZÇELİK

Dersi Alan Birimler

Kamu Yönetimi (İ.Ö)
Kamu Yönetimi

Dersin Amacı

Sosyolojinin önemli kavramlarını, sorunsallarını ve yaklaşımlarını sosyolojik çözümlemenin tarihinden hareketle tanıtma, toplumsal gelişmeleri bilimsel olarak değerlendirmeye olanak verecek bilinci kazandırma.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sosyolojik düşüncenin tarihsel temellerini kavrama.
2   Sosyolojinin çalışma alanlarına ilişkin temel bakış açısı oluşturma.
3   Toplumsal olayları sosyolojik bir bakış açısıyla analiz edebilme
4   Siyasal gelişmeleri sosyolojik bir bakış açısıyla değerlendirebilme
5   Sosyoloji teorilerine ilişkin bilgi kazandırma.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sosyolojinin temel kavramlarına genel giriş. Sosyolojik çözümlemede yöntem.
2 Erken dönem sosyolojisi.
3 18. yüzyıl sosyolojisi.
4 19. yüzyıl sosyolojisine genel bir bakış
5 Auguste Comte ve pozitivist düşünce.
6 Karl Marx'ın sosyolojisi.
7 Alexis de Tocqueville.
8 Ara sınavlar
9 Ara sınavlar
10 Emile Durkheim. Toplum ve toplumsal düzen.
11 Marx Weber'in sosyolojisi.
12 İşlevselci Teori: Talcott Parsons ve Robert K. Metron.
13 İktidar seçkinleri ve C. Wright Mills.
14 Tarihsel sosyoloji ve Nobert Elias.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Raymon Aron, Sosyolojik Düşüncenin Evreleri, Bilgi Yayınevi, 1994.
Berch Berberoğlu, Klasik ve Çağdaş Sosyal Teoriye Giriş. Eleştirel Bir Perspektif, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, Ağustos 2009.
Robert Bierstedt, "On sekizinici Yüzyılda Sosyolojik Düşünüş" içinde Tom Bottomore & Robert Nisbet, Sosyolojik Çözümlemenin Tarihi, Kırmızı Yayınları, 2006
Tom Bottomore, Toplumbilim, Der Yayınları, çev. Ünsal Oskay, İstanbul, 2000.
Tom Bottomore, Marksizm ve Sosyoloji içinde Tom Bottomore & Robert Nisbet, Sosyolojik Çözümlemenin Tarihi, Kırmızı Yayınları, 2006.
Tom Bottomore & Robert Nisbet, Sosyolojik Çözümlemenin Tarihi, Kırmızı Yayınları, 2006.
Anthony Giddens, Sosyoloji. Eleştirel Bir Yaklaşım, Birey Yayıncılık, İstanbul, 1998.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Teorik anlatım. Bununla birlikte öğrencilerin tartışmalara katılımı beklenir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS Arasınav
2 YIN Yarıyıliçi notu ARS * 1
3 FN Yarıyılsonu sınavı
4 BNS BNS YIN * 0.40 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 +BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

aysen.uysal@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 13.30-16.30
(Haftanın geri kalanında e-posta yoluyla iletişim kurmak mümkündür.)

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 84

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1111111111
ÖK.2111111111
ÖK.3111111111
ÖK.4111111111
ÖK.5111111111