DERS ADI

: ULUSLARARASI ÇEVRE POLİTİKASI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ERA 4506 ULUSLARARASI ÇEVRE POLİTİKASI SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Kamu Yönetimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. YUNUS EMRE ÖZER

Dersi Alan Birimler

Kamu Yönetimi (İ.Ö)
Kamu Yönetimi

Dersin Amacı

Çevre koruma ve ekonomik dengenin uluslar arası anlaşmalarda nasıl yer aldığı, uluslararası örgütlerin çok yönlü analizleri, Türkiye nin uluslararasındaki anlaşmalar karşısındaki durumu, uluslararası örgütlerle ilişkilerinin analiz edilmesi ve demokrasi ile çevre koruma-kullanma dengesi ilişkileri analiz edilecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Uluslar arası etik çevre politikalarının temel felsefesini bilmek
2   Çevre Sorunlarının tiplerini bilmek ve temel nedenleriyle başa çıkabilecek stratejiler geliştirme becerisi kazanmak
3   Bütünleşik olarak uluslar arası temel düzenlemeleri yorumlayabilmek ve eylem planlarını Türkiye için oluşturabilmek
4   Türkiye nin çevre yönetimi ve politikalarını oluşturmada, küresel politik gelişmeleri kalkınma-korunma yapısı içinde değerlendirme becerisi kazanmak
5   Demokratik katılım metotlarının uygulanmasıyla ilgili sorumluluklarının farkında olmak
6   Yöneticilerin ulusal ve küresel çevre sorunlarına yönelik sorumluluklarını bilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Uluslararası Çevre Politikası dersine ait konuların genel çerçevesinin sunumu
2 Çevre terminolojinde uluslar arası stratejik yaklaşımların etkisine ilişkin temel kavramlar
3 Küreselleşme kavramı, küreselleşmenin uluslararası çevre politikasına etkisi, çevre korumacı yaklaşımlar. Uluslararası ilişkiler açısından çevre politikasının önemi
4 Uluslararası Örgütler ve Çevre: Birleşmiş Milletler Örgütü, NATO-Kuzey Atlantik ve İşbirliği Paktı, Dünya Bankası, OECD- Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü
5 Avrupa Topluluğu ve Çevre Politikası, Avrupa Topluluğu nun Çevre Konusunda Gelişmekte Olan Ülkelerle İşbirliği, Avrupa Konseyi nin Çevre Yönlü Çalışmaları
6 Çevresel Etki Değerlendirmesi(ÇED) ve Stratejik ÇED kavramı-ESPOO, uluslar arası örnekler
7 Türkiye nin Çevre Yönetimi Konusunda Taraf Olduğu Uluslararası Anlaşma Örnekleri: GZFT analizleri Bern-Avrupa, Yaban Hayatı ve Yaşama Ortamlarını Koruma Sözleşmesi
8 Ara Sınav
9 Ara Sınav
10 Barselona-Akdeniz in Kirliliğe Karşı Korunması Sözleşmesi, Ramsar-Su Kuşları Yaşama Ortamı, Olarak Uluslararası Öneme Sahip Sulak Alanlar Hakkında Sözleşmeler GZFT analizleri
11 Basel-Tehlikeli Atıkların Sınırlarötesi Taşınımının ve Bertarafının Kontrolü Sözleşmesi, Ozon Tabakasının Korunmasına Dair Viyana Sözleşmesi, GZFT analizleri
12 Montreal Protokolü, İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesi, İklim Değişikliği Senaryoları GZFT analizleri
13 Biyolojik ve Zehirleyici Silahların Geliştirilmesi, Yapımı ve Stoklanması ve Bunların İmhasına İlişkin Sözleşme
14 Biyolojik ve Zehirleyici Silahların Geliştirilmesi, Yapımı ve Stoklanması ve Bunların İmhasına İlişkin Sözleşme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Zerrin Toprak (2012), Çevre Yönetimi ve Politikası, Anadolu Matbaacılık, İzmir.
Karaman, Zerrin Toprak(2009), "Democratic Gains in Public Administration at Local Level in terms of CSR: Theory- and Practice-Based Approaches- Turkey and Izmir Metropolitan City , Professionals´ Perspectives of Corporate Social Responsibility, Springer- Social Policy Book, Idowu, Samuel O.; Leal Filho, Walter (Eds.)
Karaman, Zerrin Toprak & Asuman Altay (1996); Yeni Dünya Düzeninde Global Yönetim , Yeni Türkiye, Siyaset Özel Sayısı.
Karaman, Zerrin Toprak (1997); Global Governance Caused By New World Order , Marmara Journal of European Studies, M.Ü. Avrupa Topluluğu Enstitüsü, Cilt:5, S:1-2, İstanbul, 78-87.
Encyclopedia of Corporate Social Responsibility(2013) Springer
Dialogue; Author Prof. Zerrin Toprak,; http://www.springerreference.com/docs/html/chapterdbid/349618.html
Agenda21 (UN); http://www.springerreference.com/docs/html/chapterdbid/349619.html

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Bir önceki derste işlenen konulara ilişkin 15 dak. lık hatırlatmalar.
Haftalık dersin konusu hakkında genel bir çerçeve çizmek
Dersin temel kitabı tarafından verilen materyaller ve diğer kaynaklardan yararlanırlarak oluşturan bir sunum eşliğinde ders anlatımı
Bazı haftalarda kontrol odaklı beyin fırtınası uygulamaları
Ders konularının örnek olay incelemeleri ile desteklenmesi
Verilen durum-çalışmalarının analizi
Ödev uygulamaları ile öğrencilerin bilgilerinin içselleştirilmesi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DIC Dönemiçi Çalışma
2 ARS Arasınav
3 YIN Yarıyıliçi Notu DIC * 0.40 + ARS * 0.60
4 FN Yarıyılsonu Sınavı
5 BNS BNS YIN * 0.40 + FN * 0.60
6 BUT Bütünleme Notu
7 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 +BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 3 14 42
Ödev Hazırlama 1 3 3
Vize Sınavına Hazırlık 1 18 18
Final Sınavına Hazırlık 1 26 26
Sunum Hazırlama 1 18 18
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 109

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15555
ÖK.2253
ÖK.3324
ÖK.41
ÖK.532
ÖK.64444