DERS ADI

: GRAFİK İLETİŞİM I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MİM 1503 GRAFİK İLETİŞİM I ZORUNLU 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. İNCİ UZUN

Dersi Alan Birimler

Mimarlık

Dersin Amacı

Dersin temel amacı, mimarlık eğitimine yeni başlayan öğrencilere basit çizim tekniklerini aktarmak; iki ve üç boyutlu anlatım tekniği becerisi kazandırmak ve onların algılama, çözümleme, yorumlama yeteneklerini geliştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Mimari ifadenin temel bileşeni olan çizginin mevcut potansiyellerini uygulamalar yoluyla kavrayabilme
2   İki-üç boyutlu ifade teknikleri olarak plan, kesit, cephe ve izometrik perspektifi farklı örnekler üzerinden öğrenebilmek ve uygulayabilme.
3   Basit tasarım objelerini iki-üç boyutlu olarak ifade edebilme becerisini kazanabilme.
4   Mimari ifade tekniklerinden renk bileşeninin kullanımını öğrenerek uygulamalarda kullanabilme.
5   Tasarım fikrini ya da ürününü ifade etmek üzere mimari ve grafik anlatım tekniklerini bütüncül bir şekilde kullanabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma, dersin amacının ve içeriğinin anlatılması. SEMİNER 1: Görsel Tasarım İlkeleri ÇALIŞMA 1: Serbest el eskiz ÇALIŞMA 2: Konunun verilmesi: 3 farklı ölçekte mimari fotoğraf kadrajlama ve pafta düzeni içinde sunma.
2 SEMİNER 2: Grafik İletişimde Stilizasyon ÇALIŞMA 2: Teslim ve değerlendirme ÇALIŞMA 3: Konunun verilmesi: Nokta ve çizgi ile yüzeyin temsili ile mimari fotoğraf soyutlaması (serbest el) Çalışma 0: Yazı çalışması (sürekli çalışma) T cetveli - gönye kullanımının anlatılması
3 SEMİNER 3: Çizginin potansiyeli ÇALIŞMA 3: Teslim ve değerlendirme ÇALIŞMA 4 Konunun verilmesi ve sınıf içi çalışma: Çizgisel parametrelerle (yön, kalınlık, sıklık) alan tanımlama (serbest el) ÇALIŞMA 5: Malzeme duyurusu
4 SEMİNER 4: Kolaj ÇALIŞMA 4: Teslim ve değerlendirme ÇALIŞMA 5 Konunun verilmesi ve sınıf içi çalışma: Alansal parametrelerle yüzeylerin temsili (teknik tarama + tekrenk boyama+ kolaj)
5 SEMİNER 5: Plan - kesit - cephe ÇALIŞMA 5: Teslim ve tartışma ÇALIŞMA 6: Konunun verilmesi ve sınıf içi çalışma: Plan-kesit-cephe (teknik çizim+maket)
6 ÇALIŞMA 6: Teslim ve değerlendirme ÇALIŞMA 7: Konunun verilmesi ve sınıf içi çalışma: Plan-kesit-cephe (teknik çizim)
7 ARA SINAV PORTFOLYO TESLİMİ
8 SEMİNER 6: Işık - Gölge ÇALIŞMA 7: Teslim ve değerlendirme ÇALIŞMA 8: Konunun verilmesi ve sınıf içi çalışma: Plan-kesit-cephe (gölge)
9 SEMİNER 7: Renk ÇALIŞMA 8: Teslim ve değerlendirme ÇALIŞMA 9: Konunun verilmesi ve sınıf içi çalışma: Plan-kesit-cephe (renk+gölge)
10 ÇALIŞMA 9: Teslim ve değerlendirme ÇALIŞMA 10: Konunun verilmesi ve sınıf içi çalışma: Plan-kesit-cephe (teknik çizim üzerine serbest el koyultma+renk+gölge)
11 SEMİNER 8: Aksonometrik çizim ÇALIŞMA 10: Teslim ve değerlendirme ÇALIŞMA 11: Konunun verilmesi ve sınıf içi çalışma: Aksonometrik çizim (maket)
12 ÇALIŞMA 11: Teslim ve değerlendirme ÇALIŞMA 12: Konunun verilmesi ve sınıf içi çalışma: Aksonometrik çizim
13 ÇALIŞMA 12: Teslim ve değerlendirme ÇALIŞMA 13: Konunun verilmesi ve sınıf içi çalışma: Aksonometrik çizim (renk)
14 PORTFOLYO TESLİMİ

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Yok
Yardımcı kaynaklar:
Şahinler, O., Kızıl, F., (2006). Mimarlıkta Teknik Resim, İstanbul: YEM Yayınları
Ching, Francis D.(2004). Design Drawing, New York: John Wiley&Sons
Ching, Francis D.(2004). Architectural Graphics, New York: John Wiley&Sons
Farrelly, L. (2011). Mimarlığın Temelleri, İstanbul: Literatür Yayınları
Referanslar: Yok
Diğer ders materyalleri: Öğretim üyesi tarafından gerektikçe duyurulacaktır.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler / Uygulama: Derslerin ilk bölümlerinde öğretim üyelerinin konuya ilişkin görsellerle desteklenmiş bilgi aktarımları yapılacaktır. Derste verilen bilgiler ışığında öğrencilere sınıf içi çizim ve renk uygulamaları yaptırılacaktır. Öğrencilerin yapmış oldukları uygulamalar öğretim üyeleri tarafından yönlendirilecektir.

Ödevler: Her ders sonrasında sınıf içinde yapılan çizim ve renk uygulamaları sınıf içi kritikler doğrultusunda tamamlanacak, buna ek olarak sınıf içi uygulamalarının bir benzeri olan çalışmalar ev ödevi olarak istenecektir. Tüm çalışmalar bir sonraki hafta teslim edileceklerdir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1
2
3
4
5
6
7


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara Sınav % 10 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3)
Sınıf İçi Uygulamalar % 40 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3 ÖÇ4, ÖÇ5)
Final Sınavı % 50 (ÖÇ1, ÖÇ,2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

*Her derse gerekli malzeme, araç ve gereçlerin getirilmesi gereklidir.
*Derslere devam zorunludur.
*Dönem boyunca dersin öğretim üyeleri tarafından konuyla ilgili sunumlar yapılacaktır. Öğrenciler, sunumlarda aktarılan bilgileri sınıf içi uygulamaları olarak ders sonunda teslim edecekleridir. Yapılacak her teslim notlanacaktır. Teslimlerin telafisi olmayacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

inci.uzun@deu.edu.tr, 232 301 84 89

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders dönemi başında açıklanacaktır

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Öğrenci sunumları 0
Teknik Gezi 0
Ders anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (mimari tasarım süreci) 0
Grup ödevi hazırlama
Sunum hazırlama
Diğer
Diğer kısa sınavlara hazırlık
Bireysel ödev hazırlama 12 6 72
Final sınavına hazırlık 1 0 0
Vize sınavına hazırlık 1 0 0
Vize Sınavı/Eskiz Sınavı 1 4 4
Final Sınavı 1 4 4
Diğer kısa sınav vb. 0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 132

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.1555
ÖK.2555
ÖK.3555
ÖK.4555
ÖK.5555