DERS ADI

: MİMARİ MEKANIN TEMEL BİLEŞENLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MİM 2901 MİMARİ MEKANIN TEMEL BİLEŞENLERİ ZORUNLU 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. GÜL DENİZ DOKGÖZ

Dersi Alan Birimler

Mimarlık

Dersin Amacı

Bu dersin amacı 'mimari mekan'ın temel bileşenlerini ('kullanıcı', 'mekan organizasyonu', 'ölçek', 'malzeme', 'ışık', 'ses', 'renk', 'doku' öğelerine ayrıştırarak ) tanıtmaktır. Bu suretle mimari tektonik bilgisi edinen öğrencinin, hedeflenen bir iç mekân etkisi tasarlama, tasarımlarına aktarma ve etkin ifade tekniklerini kullanabilmesi hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tasarımın bileşenleri olarak aktarılan biçim, işlev, strüktür gibi temel kavramları sıralayabilme ve tanımlayabilme.
2   Mimari mekanın temel bileşenlerini ('kullanıcı', 'mekan organizasyonu', 'ölçek', 'malzeme', 'ışık', 'ses', 'renk', 'doku') açıklayabilme, yorumlayabilme.
3   Bir mimari mekanı temel bileşenleri açısından analiz edebilme, çözümleyebilme.
4   Bir tasarım problemi içeriğinde tanımlanan bir mimari/mekansal etkiyi mimari mekanın temel bileşenlerini etkin kullanarak oluşturabilme
5   Tasarladığı mekanın mimari/mekansal etkisini mimari iletişim tekniklerini kullanarak sunabilme, algılayana/müşteri/eleştirmene iletme ve savunabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş- Dersin Tanıtımı
2 Mimarlıkta Mekan Kavramı- Uygulama
3 Mimari Mekan ve Ölçek Kavramı - Tasarım görevi
4 Tasarım projesi kritikler
5 Mimari Mekan ve `Renk ve kavramı - Tasarım görevi
6 Tasarım projesi kritikler
7 Tasarım projesi kritikler
8 Mimari Mekan ve 'Malzeme' ve 'Doku' kavramı - Tasarım görevi
9 Tasarım projesi kritikler
10 Tasarım projesi kritikler
11 Mimari Mekan ve `Işık kavramı - Tasarım görevi
12 Tasarım projesi kritikler
13 Tasarım projesi kritikler
14 Final Jüri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Lesson for the students in Architecture,Herman Hertzberg,1991
- Experiencing Architecture, Steen Eiler Rasmussen,1964
- Yaşanan Mimari, Steen Eiler Rasmussen, Ömer Erduran,1994
- Analysing Architecture,Simon Unwin,2009
- The Eyes of the Skin ,Juhani Pallasmaa,1996
- ABC of architecture, James F. O'Gorman,1998
- Thinking architecture,Peter Zumthor,1999
- Architecture ,Andrew Ballantyne,2002
- 101 things I learned in architecture school, Matthew Frederick,2007
- What Is Architecture , Paul Shepheard,1994
- Proportion,Richard Padovan,2002
- Dynamic Daylighting Architecture,Helmut Köster,2004
- Body, memory, and architecture,Kent C. Bloomer, Charles,1977
- Questions of perception,Steven Holl, Juhani Pallasmaa, 2006

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Mimari mekanın bileşenlerine dair bilgi ve kuramsal taban eğitmenler tarafından hazırlanan sözlü ve görsel sunumlar üzerinden aktarılır. Öğrenciler bu bilgileri kullanarak, SUNUMLAR hazırlarlar ve ayrıca yine bu bilgileri analiz edecekleri ve uygulayacakları TASARIM GÖREVLERİ verilir.

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

* Her derse gerekli malzeme, araç ve gereçlerin getirilmesi gereklidir.
* Derslere devamlılık şarttır.
* Öğrencinin sınıf içi uygulamalar aracılığıyla derse aktif katılımı şarttır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

duyurulacaktır.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 11 1 11
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Final Sınavına Hazırlık 1 27 27
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.355
ÖK.455
ÖK.555