DERS ADI

: ÇOCUK KÜLTÜRÜ VE ÇOCUĞUN DEĞERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEF 2078 ÇOCUK KÜLTÜRÜ VE ÇOCUĞUN DEĞERİ SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Hemşirelik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. MURAT BEKTAŞ

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik

Dersin Amacı

Bu ders öğrenciye farklı kültürlerde çocuk algısı ve çocuğa bakış, çocuk ve çocukluğun algılanışındaki gelişmeler, çocuk oyunları, çocuklarda oyun kavramının gelişimi ve oyunun sağlık bakım sisteminde kullanımına yönelik temel bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Çocuk ve çocukluğun tanımını bilme
2   2. Dünya da ve Türkiye de çocukların durumunu bilme
3   3. Çocuk kültürü tanımını bilme
4   4. Değer tanımını yapabilme
5   5. Farklı kültürlerde çocuğun nasıl tanımlandığını bilme
6   6. Farklı kültürlerde çocuğun değerini tanımlayabilme
7   7. Kültüre özgü çocuklarda oyun gelişimini tanımlayabilme
8   8. Çocuğun gelişiminde ve kültürünü öğrenmede oyunun etkisini açıklayabilme
9   9. Çocuğun toplumsal değerinin aldığı sağlık bakım sistemini nasıl etkilediğini açıklayabilme
10   10. Oyunun sağlık bakım sisteminde kullanımın açıklayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çocuk ve Çocuğun Tanımı- Kültürel ve yasal boyutu
2 Türkiye'de çocuğun durumu
3 Dünya' da çocuğun durumu
4 Çocuk hakları
5 Kültür, değer ve çocuk
6 Ebeveyn tutumları ve kültür
7 Çocuk ihmali ve koruyucu önlemler
8 I. Ara Sınav
9 Çocuk istismarı ve koruyucu önlemler
10 Oyunun çocuk gelişiminde yeri ve önemi - Grup Çalışması
11 Geleneksel çocuk oyunları - Grup Çalışması
12 Yaş gruplarına göre oyun ve oyuncak seçimi - Grup Çalışması
13 Sağlık alanında çocuklarda oyunun kullanımı - Grup Çalışması
14 Ödev teslimi - Geri bildirim

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Çavuşoğlu H (2013). Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği. 1-2 cilt. Sistem
Ofset,Ankara.
2- Törüner E.K, Büyükgönenç L.(2012). Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları.
Göktuğ Yayıncılık.
3-Yiğit R.(2009). Çocukluk Dönemlerinde Büyüme ve Gelişme.Sistem Ofset, Ankara.
4-Dağoğlu T, Görak G (2002). Temel Neonatoloji ve Hemşirelik İlkeleri.
5.Savaşer S, Yıldız S (2009).Hemşireler için Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberi. İstanbul Medikal Yayıncılık., İstanbul
6. Marilyn J Hockenberry, David Wilson, Catherine Jackson (Editor). Wong's Nursing Care
of Infants and Children (Mosby) Hardcover (2006).
7- Conk Z, Başbakkal Z, Bal Yılmaz H, Bolışık B. editörler. (2013). Pediatri
Hemşireliği. Akademisyen Kitabevi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Derslere katılım, sunum, tartısma, soru-cevap, kendi kendine öğrenme, video gösterimi, film izleme ve yorumlama, grup çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Dersin Değerlendirilmesinde yarıyıl içi hesaplamaların belirlenmesinde vize notunun % 50'si ve final notu yerine geçecek olan sunumun % 50' si alınarak başarı notu belirlenecektir.

Değerlendirme Kriteri

Sınavlarda; yorumlama, hatırlama, karar verme, açıklama, sınıflama, bilgileri birleştirme becerileri değerlendirilecektir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr. Öğretim Üyesi Gülçin Özalp Gerçeker
gulcin.ozalp@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her Salı 12.30-13.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Sunum Hazırlama 1 6 6
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555
ÖK.255555
ÖK.35555
ÖK.4555555
ÖK.5555555
ÖK.6555555
ÖK.755
ÖK.8555
ÖK.955
ÖK.1055