DERS ADI

: HEMŞİRELİK BAKIM YÖNETİMİ II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEF 4090 HEMŞİRELİK BAKIM YÖNETİMİ II ZORUNLU 4 24 0 28

Dersi Veren Birim

Hemşirelik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ SİBEL COŞKUN

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik

Dersin Amacı

Öğrencinin birey/aile/toplumun sağlık ve hastalık durumlarında gerekli hemşirelik bakım uygulamaları için yeterlilik kazanmasını sağlamak ve mesleki yaşama uyumunu kolaylaştırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Birey/aile/topluma yönelik sağlığın korunmasına, geliştirilmesine ilişkin bilgileri bireye özgü ve bütüncül yaklaşımla birleştirme ve uygulamaya aktarma
2   Edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda karmaşık bakım yönetiminde bağımsız klinik karar verme becerilerini kullanma
3   Daha fazla sayıdaki bireyin güvenli hemşirelik bakımını bağımsız olarak yönetme
4   Hemşirelik bakımı verirken öncelikleri belirleme, organize etme ve zaman yönetimi becerilerini uygulamaya aktarma
5   Karmaşık durumlarda iletişim becerilerini kullanarak hasta, aile, akran, eğitici, sağlık ekibi arasında işbirliğini yönetme
6   Hemşirelik uygulamalarında karşılaştığı etik problemlere çözüm üretme
7   Kişisel ve profesyonel gelişim gösterme, özdeğerlendirmesini geliştirme/tamamlama
8   Hemşirelik uygulamalarında sağlık politikalarını ve yasal yükümlülükleri analiz etme
9   Bakımın yürütülmesinde sağlık bilişim sistemlerini ve teknolojik gelişmeleri inceleme ve uygulamaya aktarma
10   Kanıta dayalı uygulama bilgilerini uygulama alanına aktarabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders tanıtımı ve hedeflerin tartışılması, Dersin uygulaması
2 İlgili anabilim dalı vaka, sunum, tartışma, dersin uygulaması, reflection
3 İlgili anabilim dalı vaka, sunum, tartışması, Dersin uygulaması,reflection
4 İlgili anabilim dalı vaka, sunum, tartışması, Dersin uygulaması,reflection
5 İlgili anabilim dalı vaka, sunum, tartışması, Dersin uygulaması,reflection
6 İlgili anabilim dalı vaka, sunum, tartışması ve reflection, Dersin uygulaması,reflection
7 İlgili anabilim dalı vaka, sunum, tartışması ve ara değerlendirme,Dersin uygulaması,reflection
8 İlgili anabilim dalı vaka, sunum, tartışması ve reflection Dersin uygulaması I. Arasınav
9 İlgili anabilim dalı vaka, sunum, tartışması Dersin uygulaması,reflection
10 İlgili anabilim dalı vaka, sunum, tartışması ve Dersin uygulaması,reflection
11 İlgili anabilim dalı vaka, sunum, tartışması,Dersin uygulaması,reflection
12 İlgili anabilim dalı vaka, sunum, tartışması, Dersin uygulaması,reflection
13 İlgili anabilim dalı vaka, sunum, tartışması, Dersin uygulaması,reflection
14 İlgili anabilim dalı vaka, sunum, tartışması , Dersin uygulaması,reflection and feedback

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Akçakaya A (Ed). Palyatif bakım ve Tıp. İstanbul Tıp Kitabevi, 2019.
Aksayan, S. ve ark. Halk Sağlığı Hemşireliği El kitabı, Vehbi Koç Vakfı Yayınları, No:14, 1998.
Aştı TA; Karadağ A. Hemşirelik Esasları 1, Akademi Yayıncılık, 2014.
Ay FA (Ed). Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler.4. baskı, Nobel Tıp Kitabevi, 2014.
Çam O, Engin E (Ed). Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği. İstanbul Tıp Kitabevi, 2014
Can G (Ed.) Onkoloji Hemşireliğinde Kanıta Dayalı Semptom Yönetimi, Mavi İletişim Danışmanlık AŞ Medikal Yayıncılık, 2007.
Can G (Ed.) Onkoloji Hemşireliği, Nobel Tıp Kitabevi, 2014.
Can G. Kanser Hastasında Kanıta Dayalı Palyatif Bakım. Konsensus, 2017.
Güler Ç., Akın A. Halk Sağlığı Temel Bilgiler, Hacettepe Üniversitesi Yayınları. 2006
Littleton Y.L. Maternity Nursing Care. Thompson Delmar Learning, Newyork, 2005.
Moyet C. Hemşirelik Tanıları El Kitabı (Çev. F Erdemir), Nobel Tıp Kitabevi, 2012.
Öztürk O, Uluşahin A. Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. Nobel Tıp Kitabevleri. Ankara, 2018.
Sellman D. İyi Bir Hemşire Olmak (Çev.N Kanan, Ö Anğ), Güneş Tıp Kitabevi, Ankara, 2016.
Stuart GW. Principles and Practice of Psychiatric Nursing. Mosby Elsevier, Missouri, USA. 2012.
Taşkın L. Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, Akademik Tıp Kitabevi, 13. Baskı, 2016.
Üstün B, Demir S. Hemşirelikte İletişim. Akademi, 2019.
Yıldırım Y, Fadıloğlu Ç (Ed). Palyatif Bakım Semptom Yönetimi ve Yaşam Sonu Bakım, Nobel Kitabevi, 2017.
Wilkinson JM. Pearson Hemşirelik Tanıları El Kitabı (Çev Ed. S Kapucu, İ Akyar, F Korkmaz), PelikanYayınevi, 2018.
Özçelik ve ark. Hemşirelikte Haklar ve Sorumluluklar, THD yayını, 2006.
Baykal ve Türkmen. Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi. Akademi Basın ve Yayıncılık. İstanbul.2014
Uyer ve Kocaman. Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi El Kitabı. Koç Üniversitesi Yayınları. İstanbul.2016

Baykal ve Türkmen (2014). Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi. Akademi Basın ve Yayıncılık. İstanbul.
Uyer ve Kocaman (2016). Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi El Kitabı. Koç Üniversitesi Yayınları. İstanbul.

aykal ve Türkmen (2014). Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi. Akademi Basın ve Yayıncılık. İstanbul.
-Uyer ve Kocaman (2016). Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi El Kitabı. Koç Üniversitesi Yayınları. İstanbul.
ykal ve Türkmen (2014). Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi. Akademi Basın ve Yayıncılık. İstanbul.
-Uyer ve Kocaman (2016). Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi El Kitabı. Koç Üniversitesi Yayınları. İstanbul.
Karadakovan A, Aslan FE. Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım,1.Baskı, Nobel Kitabevi, 2011
aykal ve Türkmen (2014). Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi. Akademi Basın ve Yayıncılık. İstanbul.
-Uyer ve Kocaman (2016). Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi El Kitabı. Koç Üniversitesi Yayınları. İstanbul.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Derslere katılım, sunum, tartisma, refleksin, soru-cevap, vaka sunumu, kavram haritası, kendi kendine öğrenme, klinik uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sinavlar;yorumlama,hatirlama, karar verme, aciklama, siniflama , bilgileri birlestirme becerileri degerlendirilmektedir.

Değerlendirme Kriteri

Ara Sınavın %50 ı alınır
Uygulamave vaka sunumunun %50 si alınır
Ara Sınav %50+Uygulama ve vaka sunumu %50 = Dönem içi not
Dönem içi not %50+Final notu %50= Dönem sonu not
Final sınav notunun en az 50 olması şartı vardır
Öğrencinin dönem sonu notu en az 60 olmalıdır

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

-

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Gülendam KARADAĞ
02324124755
gkaradag71@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama (Reflection) 13 1 14
Öğrenci Sunumları 1 40 40
Uygulama 14 24 336
Ders Anlatımı 13 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 6 84
Web'de Tarama ve Kütüphane Çalışması 14 6 84
Final Sınavına Hazırlık 1 55 51
Vize Sınavına Hazırlık 1 45 45
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 700

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.155555555
ÖK.25555555
ÖK.35555555555
ÖK.45555555555
ÖK.5555555555
ÖK.6555555555
ÖK.755555555555
ÖK.855555555555
ÖK.95555555555
ÖK.10555555555