Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Efes Meslek Yüksekokulu |
Dersin Düzeyi |
Önlisans |
Ders Koordinatörü |
Dersi Alan Birimler |
Efes Meslek Yüksekokulu |
Dersin Amacı |
Gıda sektöründe yeni ürün formülasyonunun başlangıcından son ürüne kadar olan aşamaları; ürünün tanımı, ürünün piyasadaki talebinin araştırılması, formülasyonda kullanılacak gıda maddelerinin bileşimleri ve yapıları göz önünde bulundurularak seçimi, yasalar ve gıda kodeksi çerçevesinde laboratuvarda gıda işleme teknikleri kullanılarak geliştirilmesi, duyusal testi ve son ürünün sunumu. Son ürünün görünüşü, tat, koku ve dokunmayla algılanan özellikleri olan duyusal niteliklerinin kabul edilebilirliği, eğitici duyusal panellerle test edilip, istatistiksel yöntemlerle açıklanması dersin amaçları arasındadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1- Gordon W F, New food product Development: From concept to market place, CRC press, 2004 |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders anlatımı, konularla ilgili gerçek olay ve durumlarla ilgili video izlenimi, ödevler, sunumlar ve konuya dair akademik makalelerin incelenmesi sayesinde güncel araştırmaların da takip edilmesi. |
Değerlendirme Yöntemleri |
Başarılı / Başarısız *** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
İlan edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
selale.glaue@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|