DERS ADI

: SEMİNER

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEY 5096 SEMİNER ZORUNLU 0 2 0 3

Dersi Veren Birim

Heykel Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. ARZU ATIL

Dersi Alan Birimler

Heykel Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Seminer dersinde öğrencilerin seçecekleri bir konuda detaylı bir literatür araştırmasına dayalı seminer hazırlayarak sunması ve akademik düzeyde paylaşıp tartışabilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Alanıyla ilgili literatürü kullanabilme,
2   Alanıyla ilgili güncel ortamı tahlil ederek çalışmalarını konumlandırabilme,
3   Araştırma konusuna ait bilgilere ulaşarak analiz ve sentez yapabilme,
4   Akademik sunum kurallarına uygun bir rapor hazırlayabilme,
5   Hazırlamış olduğu raporu belirli bir topluluğa sunarak paylaşabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Seminer konularının belirlenerek araştırma yöntemlerinin tartışılması
2 Konuyla ilgili literatür taraması
3 Konuyla ilgili literatür taraması
4 Konuyla ilgili literatürün belirlenmesi
5 Bilgilerin değerlendirilmesi
6 Bilgilerin değerlendirilmesi
7 Bilgilerin değerlendirilmesi
8 Bilgilerin değerlendirilmesi
9 Bilgilerin yorumlanması
10 Bilgilerin yorumlanması
11 Rapor hazırlama
12 Rapor hazırlama
13 Seminer hazırlığı
14 Seminer sunumu
15 Seminer sunumu
16 Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Seçilen Seminer konusuyla ilgili literatür (Kitap, Makale vb.)
BARZUN, Jacques-GRAFF, Henry F., Modern Araştırmacı, Çeviren: Fatoş Dilber, Tübitak Yayınları, Ankara, 1996

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1-Sözlü Anlatım,
2- seminer ödevi araştırma, anlatım ve sunum,
3- Seminer konusu üstüne tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 RPR RaporHzr
2 SEM Seminer
3 BNS Başarı Notu RPR * 0.40 +SEM * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sunum aşamasına kadar izlenen araştırma konusunun sınırlandırılması, ulaşılan kaynakların niteliği, elde edilen bilgilerin değerlendirilme düzeyi, yapılan sentezlere ait referanslar göz önüne alınarak seminer sunumundaki performansı, seminer raporunun yazım kurallarına uygunluğu, değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders işleyişinde önceden belirlenmiş takvimine uymak.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yrd. Doç. Sevgi AVCI
sevgi.avci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma günleri 10:30-12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Raopr Sunma 1 2 2
Rapor Hazırlama 1 10 10
Sunum hazırlama 1 5 5
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 2 28
Seminer Raporu (Final Sınavı Yerine) 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.133553555515
ÖK.213555531553
ÖK.313515133335335
ÖK.4333535
ÖK.5555155