DERS ADI

: MODELAJ II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEY 5036 MODELAJ II SEÇMELİ 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Heykel Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. ARZU ATIL

Dersi Alan Birimler

Heykel Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Geleneksel ve çağdaş heykel örneklerini tartışarak öğrencilerin, kendi biçim dillerini arayışa itecek bir program çerçevesinde, kil malzemeyle sanatın sorunlarını tartışmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrencilerin modelaj yoluyla kendi biçim dillerini bulabilecekleri projeler tasarlayabilmesi,
2   Projelerin, heykelin temel öğelerini içeriğinde barındırması,
3   Projelerde biçim- içerik ilişkisinin kurulabilmesi,
4   Kalıp ve döküm gibi tüm teknik süreçlerin sonuçlandırılabilmesi,
5   Uygulamaları final malzemeyle sergilenebilir düzeye getirebilmesi,

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Modelaj konusunda araştırma
2 Modern ve güncel modelaj örneklerinin anlatılması
3 Eskiz aşaması
4 Eskizlerin değerlendirilmesi
5 Seçilen üç eskizin maket boyutuna aktarımı
6 Orijinal boyuta uygulanacak projelerin iskelet aşaması
7 Uygulama
8 Uygulama
9 Uygulama
10 Uygulama
11 Uygulama
12 Uygulama
13 Uygulama
14 Kalıp ve döküm aşaması
15 Kalıp ve döküm aşaması
16 Uygulamaların değerlendirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar:
Ana kaynak: : Sculpture - Appreaciation Of The Arts /2 L.R. Rogers
Sculpture I-II-III-IVSculpture I-II-III-IV, Taschen, Köln, 1996
Michelangelo- Ludwig Goldscheider
Bernini- Rudolf Wittkower
Henry Moore- Franco Rizzoli
Giagometti- Yves Bonnefoy

Yardımcı kaynaklar: Sculpture Mary- Jane Opie
Referanslar:
Diğer ders materyalleri:

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrenciler, sanatçıların farklı örnekleri üzerinden, kille biçimlendirmeye yönelik araştırmaya teşvik edilir. Kendi eğilimleri doğrultusunda biçim arayışlarını tartıştıkları çalışmalar yaptırılır.
Eskiz aşamasından itibaren, iskelet yapımı, boyut, malzeme- içerik ilişkisi, kalıp ve sergileme konusunda öğrenciye rehberlik edilir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DSD DnmSonuDeğ.
2 DKL DerseKatılım
3 BNS Başarı Notu DSD * 0.90 +DKL * 0.10


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1- Ders değerlendirme aşamasında öncelikle yaratıcılığa ve öğrencinin ne yapmak istediğinin farkında olması
2- Uygulamaya geçişte seçilen malzeme ve tekniği kullanış biçimi
3- Ortaya çıkan çalışmaların sergilenebilir düzeye ulaşıp ulaşmadığı

Değerlendirme Kriteri

Değerlendirmede öğrencinin seçtiği malzeme ve tekniği kullanış biçimine, içerikle uyumuna, ortaya çıkan çalışmaların sergilenebilir düzeye ulaşıp ulaşmadığına göre puanlama yapılacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1-Dersin devam zorunluluğu vardır.
2-Zamanında teslim edilmeyen uygulamalar değerlendirmeye kesinlikle yansıtılacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

arzu.cakir@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

ersin olduğu saatler

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 2 30
Uygulama 15 2 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 30 1 30
Uygulama sınavına hazırlık 0
Ödev Hazırlama 25 4 100
Değerlendirme 2 5 10
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.131155115135
ÖK.2553111
ÖK.3555311
ÖK.45555
ÖK.51555511