DERS ADI

: MADALYON VE ÖDÜL HEYKELİ I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEY 5057 MADALYON VE ÖDÜL HEYKELİ I SEÇMELİ 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Heykel Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ GÖKCEN ERGÜR

Dersi Alan Birimler

Heykel Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Madalyon ve ödül heykeli kavramlarının heykel disiplini içersinde konumlandırılarak tanıtılması, tasarımından üretim aşamasına kadar izlenen süreci kapsayacak şekilde tarihsel süreçte 1950 ye kadar örneklerle ele alınarak ve üretime hazır tasarım uygulamaları yaptırılarak konunun genel hatlarıyla kavranmasını amaçlamaktadır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bir Heykeltıraşlık konusu olarak madalyon ve ödül heykeli kavramlarını tanımlayabilme
2   Tasarım, üretim aşamalarını kendi sanatsal tavır ve tercihleri doğrultusunda uyarlayıp planlayabilme
3   Madalyon ve ödül heykeli konusunda özgün fikirler geliştirip bunları etkili düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme
4   Konu hakkında uzmanlaşma sürecini inşa edecek genel teknik ve sanatsal terminolojiyi kavramak.
5   Bu alanda uygun nitelikte özgün yapıt sunabilecek teknik ve sanatsal pratikler yapabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin kapsamı: Konunun kavramsal çerçevesini ve tarihsel ana hatlarını belirleyen bir sunum Ders anlatımı
2 Çeşitli örneklerin incelenmesi ve anlatılması Ders anlatımı
3 Tasarım ve üretim yöntemlerini anlatan sunum Ders anlatımı
4 Ulusal ve uluslararası örnekler eşliğinde dönem, bölge ve sanatçı üslubunun tasarım üzerindeki etkilerinin tartışılması, , öğrenci proje konularının belirlenmesi Ders anlatımı
5 Öğrenci proje önerileri, eskizlerin değerlendirilmesi ve fikir alışverişi ödev konularının belirlenmesi Ders anlatımı
6 Uygulamaların denetlenmesi Uygulamaların izlenmesi ve Ders anlatımı
7 Uygulamaların denetlenmesi Uygulamaların izlenmesi ve Ders anlatımı
8 Uygulamaların denetlenmesi ve ara değerlendirme Uygulamaların izlenmesi ve Ders anlatımı
9 Uygulamaların denetlenmesi Uygulamaların izlenmesi ve Ders anlatımı
10 Uygulamaların denetlenmesi Uygulamaların izlenmesi ve Ders anlatımı
11 Uygulamaların denetlenmesi, ödevlerin teslimi Uygulamaların izlenmesi ve Ders anlatımı
12 Uygulamaların denetlenmesi, sonuçlandırma önerileri, ödev teslimi Uygulamaların izlenmesi ve Ders anlatımı Uygulamaların izlenmesi ve Ders anlatımı
13 Projelerin sonuçlandırılması Uygulamaların izlenmesi ve Ders anlatımı
14 Değerlendirme Bitmiş çalışmaların tartışılarak değerlendirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

The Medal, British Art Medal Trust-FİDEM Yayını Yıllık Dergi, Londra
ELDEM, Edhem, İftihar Ve İmtiyaz. Osmanlı Nişan Ve Madalyaları Tarihi, Osmanlı Bankası Arşiv Ve Araştırma Merkezi Yayınları, İstanbul, 2004
ERÜRETEN, Metin, Osmanlı Madalyaları ve Nişanları, DMC Yayınları, İstanbul, 2001
TÖZEN, İbrahim-TUNÇAY, Aykut, Türkiye Cumhuriyeti Madeni Paraları ve Madalyaları 1923-1973, Nümismatik Yayınları, No:6 Özel, İstanbul, 1973
Sculpture III-IV, Taschen, Köln, 1996

İnternet Referansları:
http://www.fidem-medals.org/
http://www.medalcollectors.org/

Diğer ders materyalleri:
Örnek Madalyon, Madalya ve Ödül Heykelcikleri

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Konu ile ilgili mevcut çeşitli örnekler incelenerek döneme, sanatçıya özgü tavır ve üslup özellikleri sınıflandırılarak tanımlanır.
Güncel teknolojik olanaklar dikkate alınarak üretim yöntemleri bunun yapıta etkileri irdelenir.
Yapılan uygulama (madalyon ya da ödül heykelciği) kapsamında öğrenci, malzeme-konu-biçim bağıntılarına dikkat çekilerek tasarım, üretim ve sunum aşamalarında yönlendirilir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PRP Proje/Rapor
2 PSN Proje/Sunum
3 DKL Derse Katılım
4 BNS Başarı Notu PRP * 0.70 + PSN * 0.20 + DKL * 0.10


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Konu hakkında yaratıcı fikir üretebilmek ve yapıta dönüştürebilmek
Malzeme, biçim konusunda bilinçli seçimler yapıp bunu estetik açıdan nitelikli şekilde uygulamak

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Dersi alan öğrenciler dönem sonunda bir adet bitmiş proje (madalyon ya da ödül heykelciği) ve bunlara ait eskiz maket vb. uygulamalarını bir proje dosyasıyla teslim ederler
2. Her dönemde konusu önceden belirlenmiş bir ödev hazırlarlar ve istendiğinde sunarlar
3. Öğrenciler uygulayacakları projeye ait her türlü malzemeyi kendileri temin edeceklerdir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gokcennergurr@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Tasarım Projesi 14 3 42
Ödev Hazırlama 2 6 12
Sunum Hazırlama 1 6 6
Uygulama sınavına hazırlık 10 3 30
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 212

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15351133133333
ÖK.211535
ÖK.311355155355
ÖK.45551313333333
ÖK.5331355115