DERS ADI

: HEYKEL VE RENK I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEY 5059 HEYKEL VE RENK I SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Heykel Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. SEVGİ AVCI

Dersi Alan Birimler

Heykel Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Heykel sanatını renk bakımından ele alıp anlatmak (Sanat tarihinde farklı dönem(İlkel Sanat, Etrüsk, Mısır, Antik Yunan, Roma, Avrupa vb.) ve anlayışlarda (Sembolist, Gerçekçi, İfadeci vb.) üretilmiş renkli heykel örneklerinden yola çıkarak; heykelde rengin etkileri, hangi amaçlarla ve nasıl kullanıldığı anlatılmaktadır. )

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Heykelde renk kullanımına ilişkin yeterli bilgi birikimine sahip olma,
2   Rengin heykele etkilerini örnekler ile tespit edebilme,
3   Heykelde Renk kullanımını teknik olarak sınıflandırabilme,
4   Heykelde rengin durumunu diğer alanlarla karşılaştırabilme,
5   Renkli heykelin niteliklerini dönem ve kültür içinde irdeleyebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Heykelde çok renklilik, Tek renklilik, Renksizlik, Patina, kavramları, Heykelin tarifi, dersin amacı ve önemi. Sözlü anlatım
2 Heykelde Renge Karşı Tepkiler Sözlü anlatım
3 Rengin İşlevi ve Kullanım Amacı Bakımlarından Dinsel- Dindışı İçerikli Heykelde Renge Yaklaşımlar; Sembolist, Gerçekçi ve İfadeci Sözlü anlatım
4 İlkel Sanatın Ritüel Nesnelerinde -araçlarında- çok Renklilik Görsel sunumlu anlatım
5 Mısır Heykelinde Çok Renklilik Görsel sunumlu anlatım
6 Ödev sunum - Seminer Görsel sunumlu anlatım-tartışma
7 Etrüsk Heykelinde Çok Renklilik Görsel sunumlu anlatım
8 Eski Yunan ve Roma Heykelinde Çok Renklilik Görsel sunumlu anlatım
9 Vize Sınavı Yazılı sınavla değerlendirme
10 Yunan Heykelinde Çok Renklilik Görsel sunumlu anlatım
11 Ödev sunum - Seminer Görsel sunumlu anlatım- tartışma
12 Romanesk ve Gotik - tarzında- Heykelde Çok Renklilik Görsel sunumlu anlatım
13 Ödev sunum - Seminer Görsel sunumlu anlatım-tartışma
14 Barok ve Rokoko -tarzında- Heykelde Çok Renklilik Görsel sunumlu anlatım
15 Ödev sunum - Seminer Görsel sunumlu anlatım-tartışma
16 Final Sınavı Yazılı sınavla değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Sevgi Avcı, `Heykel ve Renk' , 2003 - Sanatta Yeterlik Tezi-
Yardımcı kaynaklar:
1- Anreas Blühm, W. Drost, j. Hargrove, E. Heran, P. Ward-Jackson, A. Yarrington `The Colour of Sculpture (1840 -1910)' , Vangogh Museum, Amsterdam-1996
2- Roberta Panzanelli, 'The Colour of Life Polychromy in Sculpture From Antiquity to The Present ' J. Paul Getty Trust, Los Angeles-2008
3- John Cage, `Colour and Culture' , Thames and Hudson, London-2003
4- Johannes ITTEN, 'Art Of Color, The subjective experience and objective rationale of color' çev.: Ernst van HAOGEN, New York-2004
5- Victoria FINLAY, 'Renkler- Boya Kutusunda Yolculuklar' , Çev.: Kudret EMİROĞLU, Dost Yay. , Ankara 2007
6- François DELEMARE Bernard GUINEAU, 'Renkler ve Malzemeleri'.Çev.: Orçun TÜRKAY,YKY Yay., İstanbul -2007
7- KEN BAYNES,'Toplumda Sanat 'Çev.:Yusuf ATILGAN,YKY, İstanbul -2002
8- Richard LEPPERT, Sanatta Anlamın Görüntüsü İmgelerin Toplumsal İşlevi', çev.: İsmail TÜRKMEN Ayrıntı Yay. İstanbul-2002

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1-Sözlü Anlatım,
2- Görsel sunum eşliğinde Anlatım,
3- Ödev -araştırma, anlatım, sunum- ,
4- Dersi alan öğrencilerle önceden belirlenmiş konu etrafında tartışma-Seminer-,
5-Vize ve final sınavları ile bilgisini derli toplu yazarak özetleme. 1-Sözlü Anlatım, 2- Görsel sunum eşliğinde Anlatım, 3- Ödev -araştırma, anlatım, sunum- , 4- Dersi alan öğrencilerle önceden belirlenmiş konu etrafında tartışma-Seminer-, 5-Vize ve final sınavları ile bilgisini derli toplu yazarak özetleme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 ODV Ödev/Sunum
3 DKL DerseKatılım
4 FN Final
5 BNS Başarı Notu VZ * 0.20 +ODV * 0.40 + DKL * 0.10 + FN * 0.30
6 BUT Bütünleme Notu
7 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.20 + ODV * 0.40 + DKL * 0.10 + BUT * 0.30


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencinin ders konularını kavraması ve bunu göstermesine odaklanan geliştirici değerlendirme yöntemi uygulanır. Öğrencinin derse üst düzeyde katılımını gerektirecek inisiyatif ile Öğretim Üyesi ve öğrenciyi etkin ve sürekli iletişim içinde tutacak bir planlama öğretim üyesi rehberliğinde uygulanır. Dersin en başında belli başlı konular sergilenir ödev dağılımı ile yapılan araştırmalarda öğretilmesi amaçlanan konulara odaklanılır. Her öğrenci program çerçevesinde sıra ile kendi yaptığı çalışmayı sunarken aynı konuda okumalarını yapan bütün öğrenciler seminer atmosferi içinde bilgi ve düşüncelerini paylaşır. Ayrıca vize ve final sınavları ile bilgisini yazılı olarak gösterir.

Değerlendirme Kriteri

1- Öğrencinin derse devam durumu,
2- Derse aktif katılımı,
3- Ders kapsamında bizzat yaptığı araştırma bakımından; araştırmanın niteliği, konu başlığı ile içeriğinin uyumu; kullanılan kaynakça içeriği; metnin yazım kurallarına uygunluğu,
4- Yaptığı araştırma ile edindiği bilgisini sözlü olarak ifade edebilmesi,
5- Edindiği bilgi üzerinden tartışabilmesi,
6- Vize ve final sınavlarında yazılı olarak aktardığı bilginin soru ile örtüşmesi, dikkate alınır .

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1- Dersin en az %70 ine katılmak,
2- Ders işleyişinde önceden belirlenmiş ödev-sunum-seminer ve sınav takvimine uymak

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sevgi.avci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma günleri :09:00 - 10:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 10 3 30
Ödev -Sunum -Seminer 4 3 12
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 5 70
Final sınavına hazırlık 1 10 10
Ödev hazırlama 1 10 10
Sunum hazırlama 1 10 10
Vize sınavına hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 3 3
ınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 158

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15551111353135
ÖK.2553131133
ÖK.35531113333
ÖK.4531111355335
ÖK.553133335355