DERS ADI

: FORM ARAŞTIRMALARI II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEY 5060 FORM ARAŞTIRMALARI II SEÇMELİ 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Heykel Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. ARZU ATIL

Dersi Alan Birimler

Heykel Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Biçim geliştirme ilke ve yöntemleri ile form araştırmaları yapmak, heykel sanatı ve diğer disiplinler arasında form üzerinden bağlantılar kurmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Farklı form yapılarını ve bunları ne şekilde kullanabileceğini bilmesi,
2   Form- içerik ilişkisini kurup, farklı form yapılarını çözümleyebilmesi,
3   Farklı disiplinlerle form bağlantısı yapabilmesi ve sonuçlarını kullanabilmesi,
4   Uygulamaların malzemeyle ilişkisinin kurulabilmesi,
5   Uygulamaları final malzemeyle sergilenebilir düzeye getirebilmesi,

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Heykel ve Diğer Disiplinlerde Form
2 Heykel ve Diğer Disiplinlerde Form
3 Uygulamalar için eskiz çalışması
4 Eskiz Çalışması
5 Eskiz çalışmasının maket haline getirilmesi
6 Uygulama
7 Uygulama
8 Uygulama
9 Uygulama
10 Uygulama
11 Uygulama
12 Uygulama
13 Uygulama
14 Uygulama
15 Uygulama
16 Uygulamaların Değerlendirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Sculpture - Appreaciation Of The Arts /2 L.R. Rogers
Sculpture I-II-III-IV, Taschen, Köln, 1996
Art Since 1900- Hall Foster/Rosalind Krauss/Yve-Alain Bois/ Benjamin Buchloh
The Sculptural Idea, James J. Kelly, Wavewland Press, New York,1991
Art in Theory 1900-1990(in anthology of changing idea),Editör:Charles Harrison, Paul Wood, Blackwell Publishers, 1992
Yardımcı kaynaklar:
Sanat Tarihinin Temel Kavramları, Henrich Wölfflin, Çev: Hayrullah Örs,
Remzi Kitabevi yayınları, İstanbul,1990
Oluşum Süreci İçinde Sanatın Tarihi, Nazan İpşiroğlu, Cem Yayınevi, İstanbul,1977
Dünya Sanat Tarihi, Adnan Turani, Remzi Kitabevi, İstanbul, 2003
Diğer ders materyalleri:
Ulusal ve Uluslar arası Sanat Dergileri
Yardımcı kaynaklar: Sculpture Dergisi Makaleleri
Mimarlık Dergileri

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğretim üyesi öğrenciyi, form bilgisi ve heykel bağlantısını kurmaya, estetik değer arayışlarında heykel sanatının diğer disiplinlerle ilişkilerini ve birlikteliklerini irdeleyebilmeye, eskiz aşamasından itibaren tüm aşamalarda ürettiği çözüm önerileriyle, tartışmalara katılıma teşvik eder.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DSD DnmSonuDeğ.
2 DKL DerseKatılım
3 BNS Başarı Notu DSD * 0.90 +DKL * 0.10


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1- Ders değerlendirme aşamasında öncelikle yaratıcılığa ve öğrencinin ne yapmak istediğinin farkında olması
2- Uygulamaya geçişte seçilen malzeme ve tekniği kullanış biçimi
3- Ortaya çıkan çalışmaların sergilenebilir düzeye ulaşıp ulaşmadığı

Değerlendirme Kriteri

Değerlendirmede öğrencinin seçtiği malzeme ve tekniği kullanış biçimine, içerikle uyumuna, ortaya çıkan çalışmaların sergilenebilir düzeye ulaşıp ulaşmadığına göre puanlama yapılacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1-Derse devam zorunluluğu vardır.
2-Zamanında teslim edilmeyen uygulamalar değerlendirmeye kesinlikle yansıtılacaktır

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

arzu.cakir@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders saatleri

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 2 30
Uygulama 15 2 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 5 75
Uygulama sınavına hazırlık 15 4 60
Değerlendirme 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 199

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1555331
ÖK.25133
ÖK.3311135
ÖK.43553
ÖK.5153131