DERS ADI

: MODERN CAZ ARMONİSİ II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MAS 5244 MODERN CAZ ARMONİSİ II SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Müzik Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ONUR NURCAN

Dersi Alan Birimler

Müzik Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Öğrencilere caz kuramındaki modern yaklaşımlar doğrultusunda caz armonisinin temel kavram ve ögelerini tanıtma, bu bilgilerle analiz ve sentez yapma becerisi kazandırma

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eksiltilmiş dizi ve tam ses dizileri ile uyumlu akor türlerini ilişkilendirebilir.
2   Özel aralık dizilişleri olan So What, dörtlü akorlar, üst yapılar gibi türleri ezgideki sese uygunluğunu değerlendirerek oluşturabilir.
3   Başlıca akor yürüyüşlerini çeşitli şekillerde biraraya getirerek başka akor yürüyüşleri sentezleyebilir.
4   Bir akor yürüyüşü için akor dizilerini ve çeşitli yaklaşım desenlerini kullanarak ezgi oluşturabilir.
5   Pentatonik dizileri kullanarak, majör ve melodik minör modları içeren akor yürüyüşlerine ezgi yazabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Eksiltilmiş dizi ve özellikleri
2 Tam ses dizisi ve özellikleri
3 "So What" akorları, varyantları
4 Dörtlü (quartal) akorlar, tüm temel dizilerin modları için dörtlü akorları oluşturma yöntemleri
5 (konunun devamı)
6 `Üst yapılar -tanımı, genel sınıflandırılışları, altere dominantların tüm majör ve minör tipte üst yapıları
7 `Bölü akorlar (çevrim, melez, polikord)
8 II V I dışında başlıca akor yürüyüşleri ve varyantları (`dönüşler , `arka kapı ilerleyişi , Coltrane matrisi ve diğerleri)
9 (konunun devamı)
10 Caza özgü cümle özellikleri, ezgilerin yapısı
11 Armonik bir plan üzerine ezgi yazma teknikleri
12 (konunun devamı)
13 Pentatonik diziler, majör ve melodik minör modları içeren ezgilerde pentatoniklerin kullanımı
14 (konunun devamı)
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Levine, M. The Jazz Theory Book. Sher Music Co., 1995.
Miller, R. Modal Jazz Composition & Harmony. Advance Music, 2000.

Diğer ders materyalleri: Öğretim elemanının hazırladığı çalışma ve sunumlar

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Herbir konu, yeterli sayıda örnekle dizekli tahtada açıklanır, gerektiğinde piyano, bilgisayarda MIDI yazılımları, repertuvardan kayıt alıntıları yardımıyla sesli örneklerle desteklenir ve öğrencilerin kendilerine verilen ve / ya da kendilerinin oluşturduğu örnekler üzerinde denemeleri istenir; konu ve uygulama sonuçları tartışılır. Ayrıca rutin olarak kısa ödevler verilir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 ODV Ödev/Sunum
3 FN Final
4 BNS Başarı Notu VZ * 0.30 +ODV * 0.25 + FN * 0.45
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + ODV * 0.25 + BUT * 0.45


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1 (yazılı) arasınav, ortalama 3 ödev ve 1 final sınavı gerçekleştirilecektir. Sorular, sınıfta işlenen konuları içerecektir. Öğrenciler, soruları her sınav sırasında öğretim elemanı tarafından dağıtılacak kâğıtlar üzerine yanıtlayacaklardır. Değerlendirilecek olan ödevler, dönem boyunca verilen kısa ödevler dışındaki, (önceden belirtilerek) öğretim elemanına teslim edilecek ödevlerdir.

Değerlendirme Kriteri

Yazılı sınavlar ve ödevler öğrencilerin, öğrenme çıktılarında tanımlanan bilgi ve uygulama temelli yeterliklere ulaşıp ulaşmadıklarını ölçmeyi hedefler.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

0232 412 9557

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 14:00 - 15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Vize Sınavına Hazırlık 1 2 2
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Ödev Hazırlama 3 2 6
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1222
ÖK.22213
ÖK.3124
ÖK.4254
ÖK.5254