DERS ADI

: MAKRO İKTİSADİ ANALİZ I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İKT 5135 MAKRO İKTİSADİ ANALİZ I SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

İktisat Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ NAGEHAN KESKİN

Dersi Alan Birimler

İktisat Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Makroekonomik değişkenlere dayalı modellerin üretilmesi için makroekonomik teorilerin temelinde var olan ilişkileri cebirsel ve analitik olarak analiz edilmesini sağlayacak temel bilgileri vermektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Makro iktisadi olgu ve olayları açıklar, teorik modelleri kavrayabilme.
2   Makroekonomik teorilerin genel denge çerçevesinde çözümlenmesi için gerekli cebirsel yaklaşımları öğrenebilme.
3   Makroekonomik modeller içinde yer alan değişkenler arasındaki nedensellik ilişkisine bağlı çözümlemesini kavrayabilme.
4   Toplam arz ve talep ile hasıla-fiyat düzeyi arasındaki ilişkilerin dinamik analizini öğrenebilme.
5   Tüketim, tasarruf, yatırım, bütçe ve enflasyon konusunda geliştirilen yaklaşımları öğrenebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kavramsal tartışma, Tarihsel ve Metodolojik Bir Değerlendirme
2 Makro İktisatta Temel Tartışma Konuları, Üretim Fonksiyonu, Emek Piyasası Dengesi, Toplam Arz Eğrisinin Arka Planı, Klasik, Keynesyen, Yeni Klasik, Yeni Keynesyen Toplam Arz Eğrisi, Toplam Talep ve Ekonomide Denge, Tüketim ve Tasarruf
3 Tüketim ve Tasarruf (Keynes ve mutlak gelir hipotezi, Tüketim bulmacası , Fisher in zamanlararası tüketim seçim hipotezi, Yaşam boyu gelir hipotezi, Sürekli gelir hipotezi, Robert Hall ın rassal yürüyüş hipotezi, David Laibson un anlık hazzın cazibesi hipotezi)
4 Tüketim ve Tasarruf (Toplam tüketim ve ulusal tasarruf oranları, Tüketim, tasarruf ve faiz oranları, İşalemi tasarrufu ve hanehalkı tasarrufu, Modern tüketim hipotezlerinin sorunları, Hanehalkı likidite kısıtı ve tüketim teorisi, MPS modeli, kısa görüşlülük)
5 Yatırım (Sermaye ve Yatırım Türleri, Sabit Sermaye Yatırımları, Üretim fonksiyonu ve Hanehalkının yatırım kararı, Beklentilerin Rolü, Bugünkü değer ve sermayenin marjinal etkinliği, Optimum yada arzulanan sermaye stoku, Sermayenin kiralama maliyeti
6 Tasarruf, Yatırım ve Cari Hesap (Tasarruf, yatırım ve cari hesap arası ilişkiler, Cari hesap ve uluslar arası ticaret, Cari hesabın belirleyenleri, Ülkenin zamanlararası bütçe kısıtı, Dış borç alma ve vermenin sınırları)
7 Hükümet Sektörü (Kamu gelirleri ve harcamaları, Bütçe Açıkları ve Kamu Borçları, Kamu borçlarının etkileri: Farklı görüşler (Kötümser Geleneksel görüş, İyimser Rikardocu Görüş),Özel ve kamu sektörü arası etkileşim, Kamu harcamalarındaki artışın nedenleri)
8 Hükümet Sektörü (Kamu gelirleri ve harcamaları, Bütçe Açıkları ve Kamu Borçları, Kamu borçlarının etkileri: Farklı görüşler (Kötümser Geleneksel görüş, İyimser
9 Hükümet Sektörü (Kamunun Bütçe Kısıtı ve Açıkların Finansmanı (Parayla ve borçla finansmanın etkileri, Kamu açıklarının sürdürülebilirliği)
10 Bütçe Açıkları ve Enflasyon, Maliye Politikasında Arz Yönlü Ekonomi Yaklaşımı, Hükümetin Bütçe Kısıtı Altında IS-LM Modeli, Kamu bütçesi ve cari hesap)
11 Para arzı, para talebi, döviz kuru ve fiyatlar
12 Enflasyon: Parasal ve Mali Yönler (Bütçe açıkları ve enflasyon, Açık ve para arzı - Reel Senyoraj Toplanması ve Enflasyon ve Enflasyon Vergisi)
13 Enflasyon: Parasal ve Mali Yönler (Bütçe açıkları ve enflasyon, Açık ve para arzı - Reel Senyoraj Toplanması ve Enflasyon ve Enflasyon Vergisi)
14 Kapalı ekonomide makroekonomik politikalar Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Sachs, J.D. ve F.Larrain B. (1993), Macroeconomics in the Global Economy, Printice Hall, Englewood Cliffs, New Jersey.
Cobham,D. (1998)i Macroeconomic Analysis:An Intermediate Text, Pearson Education Ltd., England.
Gillman, M/ (2011), Advanced Modern Macroeconomics: Analysis and Application.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersi almakla yükümlü olanların derse katılımı ve derse devamları özellikle önemli olup, dönem içi ve dönem sonu performanslarını belirleyebilecek önemli bir faktördür. Derslere aktif katılımın yanı sıra her bir katılımcı, dersin kapsamı dahilinde bir araştırma ödevi (dönem sonu ödevi) hazırlamakla yükümlüdür. Ders sözel anlatım ve teorilerin tartışılması yöntemiyle işlenmektedir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + YYS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + BUT* 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 3 39
Vize sınavına hazırlık 1 15 15
Ödev hazırlama 1 25 25
Final sınavına hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 3 3
Ara Sınav 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 144

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.13
ÖK.24
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.54