DERS ADI

: ÖRGÜT VE YÖNETİM GELİŞTİRME TEKNİKLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İŞL 6047 ÖRGÜT VE YÖNETİM GELİŞTİRME TEKNİKLERİ SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

İşletme Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. ÖMÜR NECZAN ÖZMEN

Dersi Alan Birimler

İşletme Doktora

Dersin Amacı

Örgüt Kuramlarının Karşılaştırmalı Analizi, Örgüt Çevre, Teknoloji ve yapı değişkenlerinin boyutlarının değerlendirilmesi ve uyumlarının incelenmesi örgütsel değişim ve gelişimi, stratejiler, müdahale teknikleri yönetici geliştirme konularında kavramsal çerçeve ve uygulamaya dönük değerlerin bilimsel bakış açısıyla kazandırılması

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Etkileşimci ve bilimsel yöntemin mantığı ile eleştirel bakış açısı geliştirme
2   Sorun çözme, yeni görüşler yaratabilme, etkin ve verimli yönetim süreci oluşturabilme
3   Etkn iletişim becerisi kazanma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş ve Dersin Tanıtımı
2 Örgüt, Örgüt Modeli, Örgütlere Bilimsel Yaklaşım
3 Bilimsel Düşünme Yöntemi Tüme varım, Tümden gelim, Hipotetik, Retrospektif Yöntemler
4 İşletme Bilimi, Yönetim Bilimi
5 Örgüt Kültürü, Örgütsel değişim, gelişim stratejileri
6 Örgüt Nedir Neden örgütler vardır Örgüt Teorisi Nedir Örgüt Teorisi ve Yönetici
7 Örgüt teorisinin kökenleri
8 Örgütün sosyal ve fiziksel yapısı ve tasarım
9 Örgütsel hedefler ve strateji
10 Örgüt Çevresi
11 Yen teknolojik çevreyi yönetmek
12 Örgütsel Karar verme ve öğrenme
13 Örgütsel etkililik, performans ve üretkenlik
14 Sonuç ve Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Usdiken Behlül (2002) , Tarihsel Bir Bakışla Bilim-Yönetim Birlikteliği , Yönetim Araştırmaları Dergisi, Cilt 2, Sayı 2, S.127-154
Usdiken, Behlül (2003), Türkiye de İş Yapmanın ve İşletmenin Akademikleştirilmesi. 1930-1950 Ankara Üniversitesi , Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, Cilt 58, Ocak-Mart 2003 , No: 1, S. 119-147
Farabi (1997) , Ideal Devlet , Çev. Ahmet Arslan, Ankara, Vadi Yayınları
Jones, Gareth R., (2001)., Organizational Theory, Text and Cases , 3 rd Ed., New Jersey, Prentice Hall
Tsoukas, Harimıdos; Knudsen Christion (2003), The Oxford Handbook of Organization Theory, New York, Oxford University Press
Hatch, Mary Jo (1997), Organization Theory , Nw York, Oxford Üniversity Pres.
Sargut, Selami, Ozen , Şükrü; Gökşen, Nisan S., Oğuz, Fuat; Önder, Çetin; Usdiken, Behlül, Yıldırım, Engin, (2007), Örgüt Kuramları , Ankara, İmge Kitapevi
Mintzberg, Henry (1979), The Structuring of Organizations A Systhesis of the Research , New Jersey Prentice-Hall.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

ders anlatımı
ödevler ve sunumlar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC* 0.40 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.20 + YYC * 0.40 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslere akti katılım ve ödevlerin zamanında teslm edilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

omur.ozmen@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Final Sınavı 1 10 10
Vize Sınavı 1 10 10
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 162

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.111
ÖK.21
ÖK.31