DERS ADI

: SAĞLIK HİZMETLERİ PAZARLAMASI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İHS 5001 SAĞLIK HİZMETLERİ PAZARLAMASI ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Hastane ve Sağlık Kuruluşları Yönetimi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SEMRA AYTUĞ

Dersi Alan Birimler

Hastane ve Sağlık Kuruluşları Yönetimi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Toplumun ihtiyacı olan farklı sağlık hizmetlerini, hastanın istediği kalitede, istediği zamanda ve mümkün olan en düşük maliyetle sunmak önemlidir. Bunların sağlanabilmesi için, sağlık hizmetleri pazarlaması dersinde, sağlık hizmetlerinin üretilmesi ve sunumunda pazarlamadan etkin bir biçimde yararlanma sağlanacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Hastane ve Sağlık Kuruluşlarının yönetilebilmesi için gerekli düzeni kurmak
2   Sağlık hizmetlerinin pazarlaması ile ilgili bilgileri uygulamak
3   Hastane ve Sağlık Kuruluşlarının finansal sistemlerini kurar ve etkin bir şekilde yönetmek
4   Hastane ve Sağlık Kuruluşlarının projelerini planlamak
5   Hizmet kalitesinin iyileştirilmesi için kalite yönetim tekniklerinin kullanılmasını bilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sağlık Hizmetlerinde Pazarlamanın Yeri ve Önemi
2 Pazarlama Kavramı ve Sağlık Hizmetleri Pazarlaması
3 Pazarlamanın Sağlık Hizmeti Sunan Kuruluşlardaki Rolü
4 Hizmet Pazarlaması
5 Tüketici İhtiyaçlarının Analizi
6 Stratejik Pazarlama Planlaması
7 Pazar Bölümlenmesi
8 Hedef Pazar Stratejileri
9 Pazarlama ve Rekabet Stratejileri
10 Mamul ve Fiyat Kararları
11 Dağıtım Kanalları ve Tedarik Yönetimi
12 Reklam Kararları ve Halkla İlişkiler
13 Öğrenci Sunumları
14 Sonuç ve Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

ODABAŞI Yavuz, TİMUR Necdet Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Eskişehir

Kotler Philip and Keller Kevin Lane, Marketing Management 12e Pearson Prentice Hall Upper Saddle River New Jersey 2006

Lovelock Christopher, Lauren Wrıght, Principles of Service Marketing and Management, Second Edition, Prentice Hall Upper Saddle River, New Jersey 07458, 2002

Karahan, Kasım, Hizmet Pazarlaması, Beta Basım Dağıtım, İstanbul, 2000

Zeithaml Valaire A., Mary Jo Bitner, Services Marketing, McGraw-Hıll Irwin, North America, 2003

Karen P. Gonçalves, Services Marketing A Strategic Approach, Prentice Hall, Upper Saddle River, New Jersey 07458, 1995

Gronroos Christian, Service Management and Marketing, (Massachusetts: Lexington Boks) 1990

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 18 18
Final Sınavı 1 1,5 2
Vize Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 121

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51