DERS ADI

: ORTAOKULDA FİZİK DENEYLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMF 5025 ORTAOKULDA FİZİK DENEYLERİ SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Fizik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. RABİA TANEL

Dersi Alan Birimler

Fizik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Ortaöğretimde uygulanacak fizik deneylerini buluş yöntemine dayalı olarak geliştirmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ortaöğretimde uygulanacak fizik deneylerini söyleyebilme
2   Ortaöğretimde uygulanacak fizik deneylerini kavrayabilme
3   Ortaöğretimde uygulanacak fizik deneylerini kavrayabilme
4   Ortaöğretimde uygulanacak fizik deneylerini günlük yaşamla ilişkilendirebilme
5   Ortaöğretimde uygulanacak fizik deneylerini değerlendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ortaöğretim 9., 10., 11. sınıflarda var olan deneylerin gözden geçirilerek incelenmesi
2 Ortaöğretim 9., 10., 11. sınıflarda var olan deneylerin gözden geçirilerek incelenmesi
3 9. sınıf deneylerinden `Aynı miktar ısı eşit su kütlelerine verildiğinde sıcaklık değişiminin incelenmesi' başlıklı deneyin uygulanması ve geliştirilmesi
4 Raporların yazılması, sunumu ve tartışılması
5 9. sınıf deneylerinden `Yakınsak mercekte görüntü' başlıklı deneyin uygulanması ve geliştirilmesi
6 Raporların yazılması, sunumu ve tartışılması
7 10. sınıf deneylerinden `İvmenin kuvvet ve kütleye bağlılığı' başlıklı deneyin uygulanması ve geliştirilmesi
8 Raporların yazılması, sunumu ve tartışılması
9 10. sınıf deneylerinden `Merkezcil kuvvet' başlıklı deneyin uygulanması
10 Raporların yazılması, sunumu ve tartışılması
11 11. sınıf deneylerinden `Basit harmonik hareket' başlıklı deneyin uygulanması ve geliştirilmesi
12 Raporların yazılması, sunumu ve tartışılması
13 11. sınıf deneylerinden `Elektriksel iş ve ısı' başlıklı deneyin uygulanması ve geliştirilmesi
14 Raporların yazılması, sunumu ve tartışılması
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1) Milli Eğitim 9. ,10. ve 11. sınıf ders kitapları
2) Temel Fizik Cilt-I, II (Fishbane-Gasiorowich-Thornton)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Buluş yoluyla öğrenme, Laboratuar yöntemi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYC YYiçiÇalışma
2 YYS YySonuSınavı
3 BNS FinalSonu Başarı Notu YYC * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYC * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Rapor yazımı, Yazılı sınav

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Web'de Tarama ve Kütüphane Çalışması 13 3 39
Ödev Hazırlama 1 30 30
Final Ödevi 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 165

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.131513211311121
ÖK.231523312311232
ÖK.331533312311232
ÖK.431533312412232
ÖK.531334312312232