DERS ADI

: YANIT YÜZEYİ YÖNTEMLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EKO 6050 YANIT YÜZEYİ YÖNTEMLERİ SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Ekonometri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. CENK ÖZLER

Dersi Alan Birimler

Ekonometri Doktora

Dersin Amacı

Yanıt yüzeyi yöntembilimi, bir kaç girdi değişkeninin bir ürün veya sürecin cevabını etkilediği durumlarda ve amaç, bu cevabın optimizasyonu olduğunda, kullanılan matematiksel ve istatistiksel tekniklerin bütünüdür. Bu dersin amacı, yanıt yüzeyi yöntembiliminde kullanılan deney tasarımı, regresyon ve optimizasyon tekniklerini öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Birinci derece modeller için yanıt yüzeyi tasarımlarını kullanabilmek.
2   İkinci derece modeller için yanıt yüzeyi tasarımlarını kullanabilmek.
3   Regresyon modellerinin uyum yetersizliğini analiz edebilmek.
4   En hızlı artış yöntemi ile bir süreci optimize edebilmek.
5   Sırt analizi yöntemi ile bir süreci optimize edebilmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yanıt Yüzeyi Yöntembilimi ve Kalite İyileştirme Uygulamaları
2 Yanıt Yüzeyi Yöntembiliminin Yapısı
3 Birinci Derece Modeller İçin Tasarımlar-Faktöriyel Tasarımlar
4 Birinci Derece Modeller İçin Tasarımlar-Plackett Burman Tasarımları
5 Birinci Derece Modeller İçin Tasarımlar-Kesirli Faktöriyel Tasarımlar
6 Birinci Derece Modellerin Yetersizliğinin Testi
7 En Hızlı Artış Yönteminin Süreç İyileştirme Amacı İle Kullanılması
8 Ara sınav
9 İkinci Derece Modeller İçin Tasarımlar-Döndürülebilir İkinci Derece Tasarımlar
10 İkinci Derece Modeller İçin Tasarımlar-Merkezi Bileşik Tasarımlar
11 İkinci Derece Modeller İçin Tasarımlar-Box-Behnken Tasarımları
12 İkinci Derece Tasarımlarda Ortogonal Bloklama
13 Sırt Analizi ile İkinci Derece Cevap Yüzeylerinin Analizi - A Kanonik Formu
14 Sırt Analizi ile İkinci Derece Cevap Yüzeylerinin Analizi - B Kanonik Formu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

G.E.P. Box ve N.R. Draper (1987) Empirical Model Building and Response Surfaces, Wiley.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1- Anlatım Metodu,
2-Uygulamalarla Gösterme Metodu,
3-Belirlenen Vakaların Tartışılarak Analizi Metodu

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Ödev Hazırlama 14 5 70
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 180

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51