DERS ADI

: SÜREÇ HARİTALAMA VE ANALİZİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EKO 6079 SÜREÇ HARİTALAMA VE ANALİZİ SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Ekonometri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. İPEK DEVECİ KOCAKOÇ

Dersi Alan Birimler

Ekonometri Doktora

Dersin Amacı

Süreç haritalama yaklaşımının tanımlanması, adapte edilmesi ve önceliklendirilmesi. Süreç haritalama metodolojisini öğrenilmesi. Süreç haritalama yazılımlarının seçimi, süreç haritalama verilerinin toplanması. Süreç haritalamasının analizi ve uygulanmasıni öğrenmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Süreç haritalaması yaklaşımını anlayabilmek
2   Süreç haritalama yaklaşımını yönetim sistemlerine adapte edebilmek
3   Süreç haritalama ve analizi ile sistem geliştirme adımlarını belirleyebilmek
4   Süreç haritalama metodolojisini öğrenebilmek
5   Süreç haritalamada kullanılacak bilgisayar yazılımlarının kullanabilmek
6   Süreç haritalama ve analizi için verileri toplama metodlarını kullanabilmek
7   Süreç haritalama yaklaşımını yönetim sistemlerine uygulayabilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sistemlerin yeniden yapılandırılmasında süreç haritalamanın rolü
2 Yönetim ve iş süreçlerinin anlaşılması, modellenmesi, geliştirme adımlarıın belirlenmesi
3 Süreç haritalama metodolojisi : IDEF
4 Süreç yönetiminde kullanılan bir uygulama dili :QPL
5 Süreç haritalama yazılım araçlarının seçimi
6 Süreç haritalamada verilerin toplanması
7 Süreç analizi ve tasarımı
8 Ara Sınav
9 Süreç haritalamanın yönetim sistemlere uygulanması
10 Süreç haritalama grafiklerin planlanması ve düzenlenmesi
11 IDEF süreç haritalama döngüsü
12 Süreç haritalamada standart formların kullanılması
13 QPL dilinin uygulanması
14 CMAP yazılım dilinin kullanılması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1- Process Mapping : V. Daniel Hunt, John Wiley and Sons. Inc., 1996
2- Process Management tp Quality Improvement, Gary Born, John Wiley and Sons, 1994
3- Business Process Engineering Study Edition, August-Wilhelm Scheer, Springer1998

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım Metodu, Soru-Cevap Metodu, Tartışma Metodu ve Problem Çözme Metodu- Ödev Sunumlar ve Uygulamalar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 30 30
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 144

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.111
ÖK.21
ÖK.3111
ÖK.411
ÖK.511
ÖK.61
ÖK.71