DERS ADI

: GRAFİK TASARIMDA KİŞİSEL ANLATIM TARZLARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GRA 6107 GRAFİK TASARIMDA KİŞİSEL ANLATIM TARZLARI SEÇMELİ 2 2 0 9

Dersi Veren Birim

Grafik Sanatta Yeterlik

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. HACI YAKUP ÖZTUNA

Dersi Alan Birimler

Grafik Sanatta Yeterlik

Dersin Amacı

Lisansta öğrenilen tasarım ve tasarım tarihi bilgisi üzerine çıkıp günümüz problemlerine sahip olunan entelektüel alt yapıyla bakabilmek. İçinde bulunduğumuz ortamın, sosyo-kültürel yapısını iç ve dış dinamiklerini keşfedecek şekilde, eleştirel bir gözle yorumlayıp, yeni medyalardan yararlanarak; disiplinler arası, ileri düzeyde yaratıcı ve eleştirel çalışma konseptleri oluşturabilmek. Görsel iletişim ve sunum bilgilerini yaratıcı bir şekilde geliştirebilmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eleştirel düşüncenin/bakış açısının tasarımlara pozitif katkısının farkında olması
2   Yeni medyalardan yararlanabilmesi
3   Kendisini ifade edebilecek bir anlatım yolu oluşturabilmesi yada duruma uygun anlatım yolları keşfedebilmesi
4   Disiplinlerarası hatta ötesi uygulamalarla tasarımın sınırlarını zorlayabilmesi
5   Alışılmışın dışında farklı anlatım yolları üretebilmesi
6   Farklı eğilimler için sınırsız düşünebilmesi
7   Tasarımcı olarak müellif tasarımlar üretebilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma. Dersle ilgili kısa bilgi. Kişisel anlatım tarzlarına örnek teşkil edebilecek tasarımcıların geçmişten günümüze örnekler üzerinden incelenmesi. Öğrencilerle araştırma, seminer konularının ve uygulama projesinin kavramsal altyapılarını nasıl oluşturacakları üzerine görüşmeler.
2 Görüşmelerde oluşturulan konseptlerin seçimle netleştirilmesi.
3 Uygulama projesi için taslak önerileri. Rapor üzerinde kritik.
4 Taslak üzerinde çalışma ve Rapor üzerinde kritik.
5 Taslak üzerinde çalışma ve Rapor üzerinde kritik.
6 Taslak üzerinde çalışma ve Rapor üzerinde kritik.
7 Araştırma Raporu Teslimi.
8 Seminer
9 Taslak üzerinde olgunlaştırma çalışmaları.
10 Olgunlaşan tasarımın maketi üzerinde çalışmalar. Doğru malzeme ve medya seçimi.
11 Tasarımın maketi için alternatifler.
12 Tasarımın son şeklinin seçilmesi.
13 Tasarımın son şekli üzerinde kritik.
14 Uygulama projesinin sonlandırılması ve kiritik yapılması.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

MIDDENDORP, J., Dutch Type, oıo Publishers, Rotterdam, 2004
SAGMEISTER, S., NETTLE, D., HELLER, S., SPECTOR, N., Things I have learned in my life so far, Abrams Book, 2008
CROW, D., Visible Signs: An introduction to semiotics in the visual arts, AVA Publishing, Switzerland, United Kingdom, 2010
Referanslar: Öğretim üyesinin uygun gördüğü makaleler ve internet siteleri, tasarımcılar vs.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YCL Yıliçi Çalışması
2 ODV Ödev/Seminer/Uygulama
3 BNS Başarı Notu YCL * 0.70 + ODV * 0.30


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Prof. Dr. H. Yakup Öztuna
Dokuz Eylül Üniversitesi
Güzel Sanatlar Fakültesi
Grafik Bölümü Başkanı
Balçova/İzmir
yakup.oztuna@deu.edu.tr
+905327397863

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 1 14
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Atölye Çalışması 13 6 78
Sunum Hazırlama 1 20 20
Proje Ödevi 2 40 80
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 233

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15455555
ÖK.244455
ÖK.35435
ÖK.45453
ÖK.5555
ÖK.645344
ÖK.74