DERS ADI

: BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI: GELİŞTİRME,UYGULAMA VE SÜRECİ DEĞERLENDİRME AŞAMALARINA KAPSAMLI BAKIŞ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 5111 BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI: GELİŞTİRME,UYGULAMA VE SÜRECİ DEĞERLENDİRME AŞAMALARINA KAPSAMLI BAKIŞ SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Yetersizlikten Etkilenen öğrencilerin tıp ve eğitim modellerine göre eğitim
ortamlarına yerleştirilmesini açıklama. Kaba değerlendirme araçları geliştirme ve
uygulama. Ünite analizi yapma. Ölçüt bağımlı ölçü aracı geliştirme. Uzun dönemli,
kısa dönemli ve öğretimsel amaç yazma. Beceri analizi yapma. Kavram analizi ve
kavram öğretim planı yapma

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bireyselleştirilmiş eğitim programının yasal ve eğitsel boyutlarını değerlendirebilecektir.
2   Özel eğitimde değerlendirme sürecinin adımlarını/amaçlarını ve özelliklerini açıklayabilecektir.
3   Uzun ve kısa dönemli amaçlar yazabilecektir.
4   BEP'in hazırlanmasında işbirliği ve ekip çalışmasının önemini açıklayabilecektir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 BEP GİRİŞ (Tanım, Önem) BEP in tarihsel gelişim
2 Erken özel eğitim hizmetleri En az kısıtlayıcı ortam, kaynaştırma kavramları ve kaynaştırmaya yerleştirilen öğrenci için BEP'in önemi.
3 573 sayılı KHK ve Özel eğitim Hizmetleri Yönetmeliğinde BEP
4 Özel gereksinimli çocukların değerlendirilmesi
5 Varolan performans düzeyini belirleme ve yazma
6 Davranışsal amaç yazma
7 ARA SINAV
8 Uzun dönemli amaç-Kısa dönemli amaç yazımı
9 Beceri analizi, Beceri düzeyini kayıt etme için veri kayıt formu hazırlama
10 Gelişimin kayıt edilmesi
11 BEP ekibi
12 Bireyselleştirilmiş eğitim programı örneklerinin incelenmesi
13 BEP değerlendirme ve izleme BEP' nın işlevsel ve etkili olması
14 FİNAL SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Gürsel Oğuz (Ed.) (2003). Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının Geliştirilmesi. Anadolu Üniversitesi Yayınları. No:1484. Eskişehir.

Yardımcı kaynaklar:
Günayer-Şenel ve Tekin (1997). Bireyselleştirilmiş eğitim programlarının geliştirilmesi. (ed. Gönül Akçamete). Ankara: Özkan Matbaacılık
Tekin, E. (1996). İşlevsel ve etkili bireyselleştirilmiş eğitim programları. Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 111-122.
Vuran, S. (1996). Bireyselleştirilmiş öğretim materyallerinin hazırlanması. Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 75-82.
Özaksoy, M ve A. Zihni. Bireyselleştirilmiş eğitim programı kılavuz taslağı. Ankara Valiliği Milli Eğitim Müdürlüğü. Haziran 2001.5-87

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme,

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenci; 1.tüm derslere aktif katılır. 2.her hafta ders sonunda önerilen okuma paketlerini okuyarak derse gelir. 3.Her hafta ders sonunda verilen yazılı ödevi hazırlar. 4.Okuduklarına ve derste anlatılan konulara ilişkin eleştiri ve öneri üretir. .

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Uygulama 0 0 0
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 24 1 24
Vize Sınavına Hazırlık 8 10 80
Final Sınavına Hazırlık 2 20 40
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 0 0 0
Ödev Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
Diğer Kısa Sınav 0 0 0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 194

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7
ÖK.13333333
ÖK.23333333
ÖK.33333333
ÖK.43333333