DERS ADI

: ERKEN EĞİTİM ALANINDA PERSONEL YETERLİKLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 5100 ERKEN EĞİTİM ALANINDA PERSONEL YETERLİKLERİ SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Yüksek Lisans

Dersin Amacı

0-3 yaş aralığındaki özel gereksinimli bebekle / küçük çocuklar, bu çocukların aileleri ve ilgili hizmet sağlayıcılar ile çalışmayı planlayan öğrencilere bu alanda kendilerine gerekli olan bilgi, beceri ve tutumların kazandırılması

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Özel gereksinimli 0-3 yaş çocuğu olan ailelerin tepkileri ve deneyimleri konusunda bakış açısı kazanmak
2   2. Özel gereksinimli 0-3 yaş çocuklar ve ailelerine yönelik tutumları olumlu yönde değiştirme
3   3. Erken eğitim alanında değerlendirme yapma
4   4. Erken eğitim alanında hizmet planı oluşturma
5   5. Erken eğitim alanında çocuk, aile ve diğer uzmanlarla çalışmalar yürütme
6   6. Özel gereksinimli 0-3 yaş çocuğu olan aileleri geçiş dönemlerinde destekleme
7   7. Türkiye deki erken eğitim programları hakkında bilgi edinme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 0- 3 yaşta gelişim ve öğrenme
2 Özel gereksinimli bir bebeğin aileye katılımı ile başlayan yolculuk: aile bireylerinin ve yakın çevrenin genel tepkileri, sağlık ve özel eğitim destek hizmetlerine başvuru süreçleri ve diğer deneyimler
3 Uzmanın özel gereksinimli bebekler ve ailelerine yönelik tutumları
4 Aile merkezli yaklaşım
5 Erken eğitim hizmet modelleri
6 Çocuk ve aile değerlendirmesi
7 Bireyselleştirilmiş aile hizmetleri planı geliştirme
8 Ara sınav
9 Uzman - aile iletişimi ve işbirliği (iletişim becerileri, güçlendirme, yasal savunuculuk, sosyal destek)
10 Erken eğitim alanında ekip çalışması yürütme
11 Küçük bir çocukla doğrudan çalışmak (iletişim, öğretim teknikleri, materyal ve etkinlik seçimi)
12 Geçiş dönemlerinde çocuğu ve aileyi desteklemek
13 Türkiye de yürütülen erken eğitim programları
14 Gerçek vakalar üzerinden grup tartışması
15 Dönem sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Reichow, B., Boyd, B.A., Barton, E.E., & Odom, S.L. (2018). Erken çocukluk özel eğitimi el kitabı (Handbook of early childhood special education). Çeviri Editörleri H. Bakkaloğlu & Ş. Demir. Ankara: Anı Yayıncılık.

Cook, R.E., Tessier, A., & Klein, M.D. (1996). Adapting early childhood curricula for children in inclusive settings (4th ed.). Englewood Cliffs: Merrill, an imprint of Prentice Hall.

Guralnick, M.J. (Ed.) 2000). The effectiveness of early intervention (2nd ed.). Baltimore: Paul H. Brookes Co.

Turnbull, A.P., & Turnbull, H.R. (1997). Families, professionals and exceptionality: A special partnership (3rd ed). Upper Saddle River: Merrill, an imprint of Prentice Hall.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 9 117
Proje Final Sunumu 2 20 40
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 196

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7
ÖK.13333333
ÖK.23333333
ÖK.33333333
ÖK.43333333
ÖK.53333333
ÖK.63333333
ÖK.73333333