DERS ADI

: ÇAĞDAŞ SANAT HAREKETLERİ-TEKSTİL VE MODA TASARIM İLİŞKİSİ I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TMA 5165 ÇAĞDAŞ SANAT HAREKETLERİ-TEKSTİL VE MODA TASARIM İLİŞKİSİ I SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Tekstil ve Moda Tasarımı Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ CEMAL MEYDAN

Dersi Alan Birimler

Tekstil ve Moda Tasarımı Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Ders, endüstriyel tasarım ve anlayışının oluşmasını sağlayan endüstri devrimi ve buna paralel gelişen endüstri toplumunu, çağdaş sanat hareketlerini irdelemek, bu etkenlerin tasarım sürecini oluşturmadaki rolleri ve ilişkilerini analiz etmek, tekstil tasarımına yönelik çalışmalar içinde bu etkenlerin rollerini saptama ve değerlendirmeyi amaçlamaktadır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Endüstrileşmeyle birlikte toplumsal yapı, sanat ve tasarımdaki değişimleri ilişkilendirmesi ve değerlendirilmesi,
2   Çağdaş sanat hareketlerinin oluşumunu hazırlayan faktörleri bilmesi,
3   Sanat Zanaat Tasarım kavramları ve ilişkileri ile ilgili bilgilerin kavranması,
4   Endüstriyel tasarım ve üretimin oluşum süreci ile ilgili bilgilerin öğrenilmesi,
5   Endüstri devriminden Bauhaus a kadar olan süre içerisinde oluşan sanat hareketlerini ve tekstil moda tasarımı ilişkisini kurabilmesi amaçlanmıştır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Endüstri devriminin başlaması
2 Endüstri devriminin toplumsal yapıya etkisi
3 Endüstri devrimi ve toplumsal yapıdaki değişimlere paralel gelişen ve değişen sanat anlayışı
4 Çağdaş sanat harekelerinin başlaması
5 Teknolojik üretime ilk tepkiler ve dekoratif sanatta çağdaş arayışlar
6 Arts &Crafts
7 Art Nouveau
8 Soyut sanatın doğuşu
9 Empresyonizm, Kübizm
10 Fovizm, Fütürizm
11 Alman Expresyonistleri , Soyut Sanat
12 Konstrüktivizm
13 İşlevsel sanat ve endüstriyel tasarım
14 Bauhaus

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

-MACKRELl, Alice, `Art and Fashion The Impact on Fashion and Fashion on Art , BT Batsford,London, 2005,
- KRAUSSE, Anna Carola, `Rönesans tan Günümüze Resim Sanatının Öyküsü , Almanya, 2005,
-Orhan Hançerlioğlu, `Felsefe Sözlüğü , Remzi Kitapevi, İstanbul, 1993,
- Restany, `Modernizimin Serüveni , Çeviri: S.Rıfat, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 1997,
-Uçar, Zehra, `Düş Gezginleri Arasında , Art Déco, Sayı: 111, İstanbul, Haziran 2002,
-DÖLEN, Emre, Tekstil Tarihi, Marmara Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi Yayınları, No:92/1, İstanbul, 1992
-GİNSBURG, Madeleine, The Illustrated History of Textiles,Studio Editions, 1991, London.
-HARRIS, J, 5000 Years of Textiles, London, 1993.
-JOYCE, Carol, Textile Design, Library of Congress Cataloging, 1993, NewYork
-WELTGE WORTMANN, Sigrid, Bahaus Textiles/Women Artists andWeaving Workshop, Thames and Hudson, 1993, London.
-WİLDHİDE, Elizabeth, William Morris Decor and Design, Harry N.Abrams,Inc., 1991,Great Britain.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrenciye öğretim üyesi tarafından eğitim döneminin ilk haftası; araştırma konuları ve dersle ilgili kaynakça verilir. Öğretim üyesi dersi, farklı kaynaklardan hazırladığı ders notları ve görsel sunumları ile destekleyerek öğrencilere aktarır. Kalan 4 haftada öğrenciler araştırma konularını seminer şeklinde sınıfta sözlü ve/veya görsel olarak sunar.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 FN Final
3 BNS Başarı Notu ODV * 0.50 + FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.50 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1- Ödev/sunum notu
2- Final sınavı notu
3- Bütünleme sınavı notu

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

cemal.meydan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Final Sınavına Hazırlık 2 3 6
Ödev Hazırlama 14 3 42
Sunum Hazırlama 3 5 15
ödev-sunum 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 139

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.135555131535
ÖK.25535
ÖK.33555353555
ÖK.4555555553555
ÖK.5555535553555