DERS ADI

: ÇAĞDAŞ TEKSTİLLERİN TASARIMI VE ÜRETİM YÖNTEMLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TMA 5175 ÇAĞDAŞ TEKSTİLLERİN TASARIMI VE ÜRETİM YÖNTEMLERİ SEÇMELİ 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Tekstil ve Moda Tasarımı Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. NESRİN ÖNLÜ

Dersi Alan Birimler

Tekstil ve Moda Tasarımı Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders; çağdaş tekstiller ve yan ürünleri, bunlara yönelik ortaya konmuş yeni teknolojiler, yeni teknolojilerin kullanım biçimleri, tasarım ve üretim yöntemleri hakkında bilgiler vermeyi amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1 Çağdaş Tekstillerin ve Yan Ürünlerinin Tasarım ve Üretim Yöntemlerini bilebilmesi
2   2 Çağdaş Tekstillerin ve Yan Ürünlerinin Tasarım ve teknik özelliklerini, aralarındaki farklılıkları bilebilmesi
3   3 Çağdaş Tekstillerde ve Yan Ürünlerinde kullanılan hammadde ve iplik özelliklerini bilmesi
4   4 Çağdaş Tekstillerde ve Yan Ürünlerinde kullanılan yenilikçi, ileri teknoloji ürünü malzemeleri ve teknikleri bilebilmesi, bilinen tekniklerle aralarındaki farkı anlayabilmesi
5   Çağdaş Tekstillerin ve Yan Ürünlerinin tasarımına ve üretimine yönelik öğrendiği bilgileri, kendi tasarlama sürecine uygulayıp, ürün haline getirebilmesi ve konusuna yönelik sunum hazırlayabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çağdaş Tekstiller kapsamında İleri teknoloji ürünü tekstiller ve türleri
2 İleri teknoloji ürünü tekstillerde kullanılan malzemeler ve özellikleri Öğrencilerin alanlarına yönelik konular seçmesi
3 Çağdaş tekstillere yönelik ileri teknoloji ürünü tekstillerin görsellerle anlatımı Seçtikleri konular doğrultusunda alanlarına ilişkin tasarım çalışmalarına başlama
4 Çağdaş tekstiller kapsamında tekstillerin, giyimin yan ürünleri ve özellikleri Alanlarına yönelik kaynak araştırmalarına başlama ve konularını sunum haline getirme çalışmalarının başlaması
5 Çağdaş tekstiller kapsamında tekstillerin, giyimin yan ürünlerinde kullanılan ileri teknoloji ürünleri ve özellikleri
6 Tekstillerin, giyimin yan ürünlerinde kullanılan ileri teknoloji ürünlerinin görsellerle anlatımı
7 Çağdaş tekstillerin, yan ürünlerinin tasarımında dikkat edilmesi gereken noktalar
8 Çağdaş tekstillerin, yan ürünlerinin tasarımında sanat, tasarım ilişkisi
9 Çağdaş tekstillerin, yan ürünlerinin tasarımında yaratıcılığın önemi ve tasarımla ilişkisi
10 Çağdaş tekstillerin, yan ürünlerinin tasarımında yaratıcılığın önemi ve tasarımla ilişkisi
11 Tasarım çalışmalarının sanat, yaratıcılıkla ilişkilendirilmesi, konu hakkında sınıf içi tartışmaları
12 Tasarım çalışmalarının sanat, yaratıcılıkla ilişkilendirilmesi, konu hakkında sınıf içi tartışmaları
13 Tasarım çalışmalarının sanat, yaratıcılıkla ilişkilendirilmesi, konu hakkında sınıf içi tartışmaları
14 Tasarım çalışmalarının sanat, yaratıcılıkla ilişkilendirilmesi, konu hakkında sınıf içi tartışmaları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Extreme Textiles
New Textiles
BEKAERT,Bekinox® VN , Continuous Stainless Steel Filament Yarn, March 2007
CLARKE BRADDOCK, Sarah E., O Mahanay, Marie, Techno Textiles 2, Revolutionary Fabrics For Fashion And Desıgn , London, Thames & Hudson, 2005.
CLARKE BRADDOCK, Sarah E., O Mahanay, Marie, Techono Textiles, Revolutionary Fabrics For Fashion And Desıgn , London, Thames & Hudson,1998.
Mc Carty, c., Mcquaid,M., Structure And Surface, The Museum Of Modern Art, New York, 1998.
Collier, J., Tortora, Pyhillis G., Understanding Textiles, Billier Prentice Hall, New Jersey, 2001
Kadolph, Sara J., Langford, Anna L. , Textiles, Prentice Hall, New Jersey, 2002

Yardımcı kaynaklar:
Halide S.Yavuz, Yaratıcılık, Boğaziçi Üniversitesi,1996,İstanbul
İsmail Tunalı, Tasarım Felsefesine Giriş, Yapı Yayın,2004,İstanbul
Sue Jenkyn Jones, Moda Tasarımına Giriş, Güncel Yayıncılık, 2009

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler
Her ders, o dersin konusu hakkındaki bilgiler görsellerle de desteklenerek öğrenciye aktarılır. Öğretim üyesi öğrencileri, alanları doğrultusunda bir ürün tasarım yapmaya yönlendirerek, seçecekleri bir tema doğrultusunda alanlarına yönelik ayrıntılı araştırma yapmalarını, araştırmalarını bir Powerpoint sunumu şeklinde hazırlayarak derste sunmalarını, araştırmalar doğrultusunda yeni tasarımlar yapmalarını ister.
Gözden Geçirme Oturumları ve Sınıf Tartışmaları
Gözden geçirme oturumları öğretim üyesi tarafından her hafta dersin ilk saatinde gerçekleştirilecektir. Seçtikleri konu doğrultusunda yapacakları tasarımların tasarlama süreçleri(eskiz, tasarım haline getirme ve üretim süreci) her ders takip edilecektir. Hazırlanması istenen Powerpoint sunumlar öğrencilerin anlatma gününe kadar gözden geçirilecek ve gerekli düzeltmeler talep edilecektir. Her ders, anlatılacak dersin konusuna yönelik sınıf içi tartışmalar yapılacak, bu tartışmalarda ortaya çıkan sonuçlar doğrultusunda daha detaylı durulması gereken konular saptanacaktır. Öğrencilerin sınıf tartışmalarına katılımı, tartışma konusu ile ilgili görüşlerini sunmaları önemli ölçüde teşvik edilecektir

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 UGG Uygulama
2 ODV Ödev
3 BNS Başarı Notu UGG * 0.50 + ODV * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dersin % 70 ine katılım zorunludur.
2.Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3.Derse katılmamış olmak, verilen sunumların geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
4.Geciken sunum teslimlerinde gecikilen her gün için bir harf notuna denk puan düşüşü olacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

onlunesrin@gmail.com
0(232)4129002

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 1 14
Uygulama 5 2 10
Öğrenci Sunumları 5 3 15
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 8 112
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 15 15
Tasarım Projesi 1 15 15
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 191

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15355
ÖK.25355
ÖK.3535353
ÖK.453555355355
ÖK.553555555535355