DERS ADI

: TEKSTİL DESEN TARİHİ II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TMA 5164 TEKSTİL DESEN TARİHİ II SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Tekstil ve Moda Tasarımı Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. NESRİN ÖNLÜ

Dersi Alan Birimler

Tekstil ve Moda Tasarımı Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Başlangıcından Endüstri Devrimine ve bugünün endüstrisine kadar tekstillerin tasarım, üretim boyutu içinde değerlendirilmesidir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Desenlerin işlevsellikten dekoratif unsura dönüşmesinin analiz edilebilme,
2   Desenli tekstillerin tekstil pazarına etkisini yorumlayabilme,
3   Yeni buluşlarla tekstil desenlerini ilişkilendirebilme ve yorumlayabilme,
4   Günümüz endüstrisinin tekstil desenlerine etkisini değerlendirebilme, geçmişle arasındaki benzerlik ve farklılıklarını yorumlayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 En erken dönemden, 1550 lere kadar tekstiler, Koptik Tapestryler ve Mısır Hıristiyanlarının tekstilleri
2 İtalya(Norman ve Rönesans),İngiliz iğne işi geleneği, Ortaçağ yün ticareti
3 Yeni Çağda tekstil ticareti, İngilterede yün, Fransada lüks kumaş üretimi
4 Döşemelik kumaşlar, yataklar ve iç mekânlarla ilgili tekstillerin tasarımı
5 Doğu ile ticaret ve teknik gelişmeler
6 Endüstri Devrimiyle yenilikçi, yaratıcı buluşlar
7 Baskı desenli pamuklular, baskıcılığın gelişimi, yeni makine teknikleri ve desene etkileri
8 VİZE SINAVI
9 Arts and Crafts ın dünya görüşü, tekstilleri ve desenleri
10 19.yüzyıl sonu-20.yüzyıl başlarında sanatçıların tekstil ve desen yaklaşımları
11 1851 Büyük Sergisinden 1925 Paris Uluslar arası Sergisine sanat, endüstri ve modernizm ilişkileri
12 Bugünün endüstri dünyasında tasarımcının rolü
13 Eski-yeni firmalar, el sanatının yeniden canlanması ve tekstilin yeni çizgileri
14 Dönem içi ödevleri ve sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

The Style Source Book,Judıth Miller, French Textiles, Mary Schoeser, Late 18.th and 19. th Century Textiles Sue Cerry

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatımı ve öğrencinin derse katılımı: Öğretim üyesi, hazırladığı ders notlarını görsel sunumla öğrenciye aktarır. Her ders sonunda konuyla ilgili tartışma ortamı yaratılır.
2. Araştırma konuları ve sunumlar: dersle ilgili olarak belirlenen araştırma konularını alan öğrenciler, konuları dâhilinde edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde, görsel ve yazınsal olarak hazırlar. Önceden belirlenen takvim içinde araştırma konusunu sunar.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 ODV Ödev/Sunum
3 FN Final
4 BNS Başarı Notu VZ * 0.30 + ODV * 0.40 +FN * 0.30
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + ODV * 0.40 +BUT * 0.30


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin çalıştığı konuyla ilgili literatür çalışması, veri toplama, derleme, analiz etme ve sonuçları sunma yetenekleri dönem sonunda hazırladıkları ödev, ödevin sunumu, vize ve final sınavı ile ölçülmektedir.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin çalıştığı konuyla ilgili literatür çalışması, veri toplama, derleme, analiz etme ve sonuçları sunma yetenekleri dönem sonunda hazırladıkları ödev, ödevin sunumu, vize ve final sınavı ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

fusun.ozpulat@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 12.30-13.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 11 3 33
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 5 15 75
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 6 6
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 152

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155553535555
ÖK.255555535
ÖK.35535555
ÖK.45353555555