DERS ADI

: 21. YÜZYIL TAKI UYGULAMALARINDA DENEYSEL YAKLAŞIMLAR

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TMA 5188 21. YÜZYIL TAKI UYGULAMALARINDA DENEYSEL YAKLAŞIMLAR SEÇMELİ 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Tekstil ve Moda Tasarımı Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ NEŞEM ERTAN AYATA

Dersi Alan Birimler

Tekstil ve Moda Tasarımı Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders kapsamında; 20. yüzyılda değişen takı kavramıyla birlikte gelişen sanatsal takıların incelenmesi, 21. yüzyıl sanatçı/ tasarımcılarının takı çalışmalarının ve gelişiminin incelenmesi ve öğrencinin bu bilgiler ışığında özgün bir takı koleksiyonu önerisi hazırlayabilmesi, bu koleksiyona göre deneysel malzeme ve üretim teknikleri kullanarak koleksiyonunu üretmesi amaçlanmıştır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu derste verilen eğitim sonunda öğrencinin; 1. 20. Yüzyılda ortaya çıkan yeni takı anlayışı ve takı algısının dönüşümü ile ilgili bilgi sahibi olması
2   2. 21. Yüzyılın başlangıcından itibaren sanatsal takının gelişimini incelemesi
3   3. 21. Yüzyıl sanatçı ve tasarımcılarının takı çalışmalarını konsept, malzeme ve uygulama tekniği açısından incelemesi
4   4. Güncel takı anlayışı kapsamında deneysel malzeme ve teknikleri kullanarak özgün bir sanatsal takı koleksiyonu oluşturabilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. Takı tasarımının dönüşümünü etkileyen parametreler
2 2. Yeni takı kavramı
3 3. Sanatsal takıda kullanılan yeni malzemeler ve teknikler
4 4. Sanatsal takıda kullanılan yeni malzemeler ve teknikler
5 5. 21. yüzyıl takı sanatçıları ve çalışmaları
6 6. 21. yüzyıl takı sanatçıları ve çalışmaları
7 7. 21. yüzyıl takı sanatçıları ve çalışmaları
8 8. Özgün takı önerileri ve eskizler
9 9. Eskizlerin değerlendirilmesi
10 10. Üretim
11 11. Üretim
12 12. Üretim
13 13. Üretim
14 14. Final değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Phillips, Clare (2000). Jewels and Jewellery. London, V&A Publications
Scarisbrick,D., Ogden, J., Lightbown, R., Hinks, P., Bayer, P., Becker, V., Craven, H.
(1989). Jewellery, Makers, Motifs, History, Techniques. London, Thames and Hudson
Limited
Astfalck, J., Broadhead, C., Derrez, P. (2005). New Directions in Jewellery. London,
Black Dog Publishing Limited
Ilse-Neuman, Ursula (2009). Inspired Jewelry From the Museum of Arts and Design. UK,
ACC Editions/ Antique Collector's Club Ltd.
Skinner, Damian/ Editor (2013). Contemporary Jewellery in Perspective. New York, Lark Jewelry & Beading

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders Kapsamında;
Öğrencilere, 21. yüzyıl takı tasarım anlayışının oluşmasında etken olan temeller ile ilgili bilgi verilir. Örnekleri ile birlikte tarihsel gelişim sürecinin açıklandığı takı olgusundaki dönüşüm aktarılır. 20. yüzyıldan itibaren, eser veren öncü tasarımcı ve sanatçıların takıya yaklaşımları ve kullandıkları yöntemler incelenir. 21. Yüzyılda eser veren takı sanatçılarının eser çözümlemeleri yapılır. Güncel takı tasarımcı ve sanatçılarının üretimleriyle ilgili örneklerin ışığında, öğrenciden tasarım önerileri getirmeleri istenir. Öneriler üzerinde tartışıldıktan sonra son şekli verilen tasarımların üretim malzemeleri ve teknikleri belirlenerek, tasarlanan takıların üretimi yapılır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 PRJ Proje
3 DKL Derse Katılım
4 BNS Başarı Notu ODV * 0.40 + PRJ * 0.50 + DKL * 0.10


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Derse devam ve katılım azami önem taşır.
Verilen ödevlerin tam ve zamanında teslimi; derste takip edilmesi gereken sürecin aksatılmaması, olumlu değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrencilerin gerek sınav gerekse sunumlarda; destek, anlama ve/veya eleştiri amaçlı katılımları bireysel iletişim becerilerinin yanı sıra öz saygılarını pekiştirerek sıra dışı yaklaşımlar kurgulayabilmelerine zemin yaratmaktadır. Bu koşullar ders sırasında deneyimlenmekte ve önceden bildirilen ve hazırlanılmış materyal üzerinden gerçekleşmekte olduğundan ödev teslimi, devam ve katılım azami önem taşımaktadır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

nesemertan@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 15.00- 15.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 6 84
Tasarım Projesi 1 20 20
Sunum Hazırlama 2 5 10
Diğer (Atölye, Laboratuvar vb. kapsamındaki çalışmalar) 5 4 20
Proje Final Sunumu 1 5 5
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 195

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1555355513
ÖK.2555355515
ÖK.3355551155535
ÖK.455553553533535