DERS ADI

: MODERN TAKININ GELİŞİM PARAMETRELERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TMA 5185 MODERN TAKININ GELİŞİM PARAMETRELERİ SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Tekstil ve Moda Tasarımı Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ NEŞEM ERTAN AYATA

Dersi Alan Birimler

Tekstil ve Moda Tasarımı Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders kapsamında; güncel takı tasarımının temel kavram ve uygulamalarının ilk örneklerinin ortaya çıkmasıyla takı kavramına dair yeni bir algının oluşmasında en etkin dönem olan 20. yüzyılı, takının dönüşümünü etkileyen parametrelerle birlikte ele alarak, kültürel birikim oluşturmak amaçlanmıştır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Bu ders sonunda öğrencinin, 20. yüzyılda takıya yön veren etkenler hakkında bilgi sahibi olması
2   2. 20. yüzyıl takılarını etkileyen sanat ve tasarım akımlarına göre takının gelişim sürecini incelemesi
3   3. Bu yüzyılda ortaya çıkan "yeni takı" anlayışını kavraması
4   4. Geçmişten gelen konvansiyonel takı anlayışını değiştiren tasarımcı ve sanatçıların çalışmalarını incelemesi
5   5. "Takı sanatı" kavramını tanımlayabilmesi amaçlanmıştır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. 20. yüzyılın ilk 10 yılında takı
2 2. 1920'lerde takının gelişimi
3 3. 1930'larda takının gelişimi
4 4. 1940'larda takının gelişimi
5 5. 1950'lerde takının gelişimi
6 6. 1960'larda takının gelişimi ve etkileyen faktörler
7 7. 1960'larda öncü takı sanatçıları ve takının yeni haline örnekler
8 8. Ara Sınav
9 9. 1970'lerde takının gelişimi ve etkileyen faktörler
10 10. 1970'lerde öncü takı sanatçıları ve çalışmaları
11 11. 1980'lerde takı
12 12. 1990'larda takı
13 13. Yeni yüzyılda takı anlayışı
14 14. Genel tekrar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

-Phillips, Clare (1996). Jewelry, From Antiquity to the Present. London, Thamesand Hudson LTD.
-Lewin, Suzan Grant (1994). One of a Kind, American Art Jewelry Today. New York, Harry N. Abrams, Inc., Publishers
-Scarisbrick,D., Ogden, J., Lightbown, R., Hinks, P., Bayer, P., Becker, V., Craven, H. (1989). Jewellery, Makers, Motifs, History, Techniques. London, Thames and Hudson Limited
-Ilse-Neuman, Ursula (2009). Inspired Jewelry From the Museum of Arts and Design. UK, ACC Editions/ Antique Collector s Club Ltd.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Derste öğrenciye, günümüz takı tasarım algısını oluşturan temeller konusunda bilgi verilir. Dersin konusunu oluşturan tarihlerdeki takının dönüşümü, tasarım görselleriyle desteklenerek aktarılır. 20. yüzyılın başından itibaren öncü takı tasarımcı ve sanatçılarının takıya yaklaşımları incelenir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 ODV Ödev/Sunum
3 FN Final
4 BNS Başarı Notu VZ * 0.30 + ODV * 0.30 + FN * 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + ODV * 0.30 +BUT * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Derse devam ve katılım azami önem taşır.
Sınav standart kriterlerinin yakalanması halinde verilen ödevlerin tam ve zamanında teslimi, talep edilen süreç dokümantasyonu normal koşullarda başarısız olmamak için yeterli olur.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

nesemertan@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 15:00-15:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Öğrenci Sunumları 8 1 8
0
0
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 7 91
Sunum Hazırlama 2 10 20
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 161

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.11533531135313
ÖK.25353133533
ÖK.355311135333
ÖK.435531131135533
ÖK.515553113555