DERS ADI

: BAUHAUS'DAN GÜNÜMÜZE TEKSTİL TASARIMI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TMA 5195 BAUHAUS'DAN GÜNÜMÜZE TEKSTİL TASARIMI SEÇMELİ 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Tekstil ve Moda Tasarımı Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. NESLİHAN YAŞAR

Dersi Alan Birimler

Tekstil ve Moda Tasarımı Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Günümüz tekstil tasarımı bilincinin yapılanmaya başladığı Bauhaus eğitim modelinde dokuma atölyesinin uygulamalarına dayalı olarak ders anlatılacaktır. Bauhaus eğitimi ve tasarım felsefenin incelenmesinden sonra tekstil tasarımı ve üretiminin gelişim süreçleri anlatılacaktır. Bauhaus dönemi çalışmalarından ilham alınarak tekstil tasarımı projesi gerçekleştirilecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Bauhausdan günümüze tekstilde tasarım kavramının ve gelişiminin incelenmesi
2   2. Bauhaus tasarım felsefesinin tekstil tasarımına etkilerinin değerlendirilmesi
3   3. Tekstilde tasarım bilincinin öğrenci tarafından özümsenmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bauhaus Tasarım Okulu ve tekstil de tasarım kavramı,
2 Bauhaus dokuma atölyesi ve uygulamaları
3 Bauhaus dokuma Atölyesinin tekstil tasarımına etkileri
4 Tekstil Tasarımında yaşanan gelişmeler
5 Tekstil Tasarımının gelişmesinde rol oynayan önemli tasarımcılar, akımlar
6 Tekstil Tasarımının gelişmesinde rol oynayan önemli tasarımcılar, akımlar
7 Tektil tasarımının gelişmöesinde rol oynayan önemli tasarımcılar, akımlar
8 tekstilde tasarım önerileri ve eskizler
9 Eskizlerin değerlendirilmesi
10 Uygulama çalışmaları
11 Uygulama çalışmaları
12 Uygulama çalışmaları
13 Uygulama çalışmaları
14 Uygulama çalışmaları ve sunum önerileri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar


HELD, Shirley E.; A Handbook Of Fiber Arts, Rinehart and Winston, U.S.A., 1999
ÖZAY, Suhandan; Dünden Bugüne Dokuma Resim Sanatı, Kültür Bakanlığı Yayınları, /2599, Ankara, 2001
WILLCOX, Donald J.; New Design In Weaving, Van Nostrand Reinhold Comp., New York, 1970
LLOYD, E.Herman; The Wowen Graphic Art Of Anni Albers, Smithsonian Institution Pres, Washington. D.C. 1985
CONSTANTINE, Mildred; LARSEN, Jack Lenor; Beyond Craft, Van Nostrand Reinhold Comp., New York, 1972
WILSON, Jean; Weaving is For Anyone, Van Nostrand Reinhold Comp., New York, 1967
MORNU, Nathalie; HALE, Julie; 500 Felt Objects, Lark Crafts, New York, 2011
MIYAKE, Issey; SATO, Kazuko, Issey Mıyake Making Things, Fondation Cartier Pour I art Contemporain, Zurich, 1998
KORWIN, Laurence; Textile As Art, Copyright Laurence Korwin, Chicago, 1990
Forgacs, Eva (2017). Bauhaus 1919-1933. (A. Tümertekin, Çev.) İstanbul: Janus Yayıncılık.
Artun, Ali (2012). Çağdaş Sanatın Örgütlenmesi, Estetik Modernizmin Tasviyesi. İletişim Yayınları, İstanbul
Bauhaus: Modernleşmenin Tasarımı Türkiye de Mimarlık, Sanat, Tasarım Eğitimi Ve Bauhaus Esra Aliçavuşoğlu (Der.), Ali Artun (Der.) 2014
Weltge, S. W. (1993). Bauhaus Textiles, Womans Artists And The Weaving Workshop. Londra: Thames and Hudson.
Droste, Magdalena. (). Bauhaus, Bauhaus Archiv, 1919-1933, Taschen
Smith, Tai, Bauhaus Weaving Theory, From Femine Craft to Mode of Design, University of Minnesota Press, USA, 2014

Diğer:
Uluslararası ve ulusal lif sanatı sergileri katalogları
Uluslararası ve ulusal lif sanatı sergilerinden görüntülenen fotoğraflar

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrencilere, Bauhaus tasarım anlayışının oluşmasında etken olan temeller ile ilgili bilgi verilir. Örnekleri ile birlikte tarihsel gelişim sürecinin açıklandığı tekstilde tasarım dönüşüm aktarılır. Bauhaus eğitim modeli ve önemli tasarımcılar ve eser veren öncü tasarımcı ve sanatçıların uygulamalar kullandıkları yöntemler incelenir. Bu kapsamda ünlü Bauhaus un önemli eğitmenlerinin çalışmaları incelenerek günümüzdeki tasarım anlayışının gelişmesine olan katkıları incelenir. Bu çalışmaların ışığında, öğrenciden tasarım önerileri getirmeleri istenir. Öneriler üzerinde tartışıldıktan sonra son şekli verilen tasarımların üretim malzemeleri ve teknikleri belirlenerek bir uygulama yapması beklenir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 PRJ Proje
3 DKL Derse Katılım
4 BNS Başarı Notu ODV * 0.40 + PRJ * 0.50 + DKL * 0.10


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Beklentileri karşılayan proje (uygulama) çalışmasının yapılması.
Ödevler ve sunumlarda metodolojinin yanı sıra hem aktarmaları gereken çalışmayı hem de kendilerini ifade etme yetileri sorgulanmaktadır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dersin % 70 nine katılım zorunludur.
Her türlü intihal girişimi, fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
Öğrenci dersin sorumluluklarını yerine getirmelidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

neslihan.sirin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Öğrenci Sunumları 1 2 2
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Sunum Hazırlama 1 6 6
Proje Hazırlama 1 80 80
Proje Ödevi 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 202

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.115515551133355
ÖK.215515551133555
ÖK.315515551135555