DERS ADI

: İÇ MEKAN TEKSTİLLERİNDE ESTETİK VE ÜRÜN GELİŞTİRME I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TMA 6127 İÇ MEKAN TEKSTİLLERİNDE ESTETİK VE ÜRÜN GELİŞTİRME I SEÇMELİ 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Tekstil ve Moda Tasarımı Sanatta Yeterlik

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ CEMAL MEYDAN

Dersi Alan Birimler

Tekstil ve Moda Tasarımı Sanatta Yeterlik

Dersin Amacı

Günümüz tekstil sektöründe önemli ve ayrıcalıklı hale gelen İç Mekan ürün ve tekstillerine yönelik tasarım ve ürün geliştirme ölçütlerini öğretmeyi amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İç mekan tekstillerine yönelik kumaşlar ve ürünler tasarlayabilmesi, üretime hazırladığı tasarımı ürün haline getirebilmesi beklenmektedir.
2   Koleksiyon hazırlama mantığını ve pratiğini oluşturabilmeli ve yapabilmeli.
3   Tasarımlarında yaratıcı, yenilikçi ve estetik boyutta, seçtiği konu bütünlüğünde renk, biçim ilişkisi kurabilmesi,
4   Verilen proje konusu ile `Bilgisayar Destekli Tasarım ve Üretim Programlarında tasarım yapabilmesi, tasarladıklarını üretime hazırlayabilmesi
5   İç mekan ürün gruplarının planlanması, ürün tipleri ve ürün geliştirme ile iç mekan tekstil tasarım ölçütlerini teorik olarak bilmesi, uygulayabilmesi ve yapmış olduğu araştırmaları yazılı ve sözlü ifade edebilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İç mekan tekstilinde tasarım ve ürün geliştirmeye yönelik projenin ve araştırma konularının belirlenmesi
2 Ürün grubu ve tasarım temasının belirlenmesi
3 İç Mekan tekstillerinin tarihsel gelişimi
4 İç Mekan tekstili ürün grupları
5 İç Mekan tekstili tasarım kriterleri
6 İç Mekan tekstillerinin; teknoloji, sanat, toplumsal yapı, sosyoloji, kültür, ilişkisi.
7 İç Mekan tekstillerinin ülke, bölge, iklim, moda, üretim, pazarlama, marka vb. ilişkisi.
8 Eskiz çalışması
9 Eskiz çalışması
10 Eskizlerin değerlendirilmesi ve kontrolü
11 Tasarım aşaması ve renk etütleri
12 Tasarım aşaması ve renk etütleri
13 Uygulama
14 Proje/ödev teslimi ve sunum

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Yardımcı kaynaklar.
WHITON, S. - ABERCROMBİE, S., İnterior Design Decoration, Pearson Education İnc. New Jersey, 2002
.WHITON,Sherrill, Element of İnterior Design and Decoration, JB. Lippincott Company, Philadelphia,1996
.ROCKOW, H., ROCKOW, J., Creative Home Decorating, H.S.Stuttman Company, Publishers, New York,1963
.BROWN, Erica, Sıxty Years of İnterior Design, Viking Press, New York, !982
.MASSEY, Anne, İnterior Design of The 20 th Century, Thames and Hudson,London,1990
.FRIEDMANN, A., PİLE,J.,WILSON, F., İnterior Design, ELSevier Publishing Company, New York,1970
-PİLE, Joh,. Interior Design, Harry N. Abrams Inc. Pubishiers1995,New York
-RÜEGG, Arthur, Swiss Furniture and İnterior in the 20 th Century, Stiftung Good Goods, İtaly,2002
-HARLİNG, Amanda ,Homes and Gardens Library of İnteriors, Living Rooms, Pavillon, London, 1996
-GİBBS Jenny A Handbook For İnterior Designers, The Bath Press, London, 1995
-Kataloglar, Trend kitapları, Dergiler, Broşürler

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğretim üyesi dersi, farklı kaynaklardan hazırladığı ders notları ve görsel sunumları ile destekleyerek öğrencilere aktarır.
Proje teması görsel ve yazılı araştırılıp, tasarıma kaynaklık oluşturacak materyaller seçilecektir. Eskiz aşaması sonucunda ürüne yönelik tasarımlar oluşturulup, içinden seçilen tasarımlardan bazıları atölye koşullarında tekstil teknik ve yöntemleri ile ürüne dönüştürülecektir. Tasarım süreci içersinde sınıf katılımıyla birlikte her öğrenci için her türlü fikir herhangi bir önyargı olmadan dile getirilerek yeni fikirlerin ortaya çıkması sağlanır.
Uygulamalar
Öğretim elamanı öğrencilerin tasarım üretim aşamasında yaratıcılığı artıran deneysel uygulamalara önem vermektedir. Bununla birlikte üretimde yaşanan sorunlara çözüm odaklı tutum sergiler.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 PRJ Proje
3 BNS Başarı Notu ODV * 0.40 +PRJ * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ders değerlendirme aşamasında öncelikle, tasarımlarda yaratıcılık, buluş, yenilikçi yaklaşım, seçilen çıkış noktası ile paralellik, tasarımların seçilen ürün grubuna uygunluğu, tasarımdan üretime geçişte seçilen malzemelerin, tekniğin, uygunluğu, ortaya çıkan ürünün tasarımla uygunluğu ve seri üretimde uygulanabilirliği üzerinden puanlama yapılacaktır. Ödev ve sunum da değerlendirme de yer alacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Ödev/Sunum: % 40
Proje : % 60

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

cemal.meydan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Tasarım Projesi 14 2 28
Sunum Hazırlama 4 2 8
Ödev Hazırlama 14 4 56
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Ödev-Sunum 1 4 4
Proje 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 212

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15553555355
ÖK.25555555555
ÖK.3555555555
ÖK.45555555535
ÖK.55555555555555