DERS ADI

: FARKLI KÜLTÜRLERDEKİ REZERVE BOYA/BASKI TEKNİKLERİNİN TEKSTİL SANATINDA YENİDEN YORUMLANMASI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TMA 6139 FARKLI KÜLTÜRLERDEKİ REZERVE BOYA/BASKI TEKNİKLERİNİN TEKSTİL SANATINDA YENİDEN YORUMLANMASI SEÇMELİ 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Tekstil ve Moda Tasarımı Sanatta Yeterlik

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. LEYLA YILDIRIM

Dersi Alan Birimler

Tekstil ve Moda Tasarımı Sanatta Yeterlik

Dersin Amacı

Farklı kültürlerde uygulanan rezerve boyama ve baskı tekniklerini araştırarak, günümüz sanatçı ve tasarımcıların uygulamalarını irdelemek ve deneysel çalışmalarla yeni yaklaşımlar geliştirebilmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Tekstil mirası olarak farklı kültürlerdeki rezerve boya ve baskı teknikleri ve kullanılan malzemeler hakkında bilgi edinebilme
2   2. Farklı kültürlerde kullanılan benzer teknikleri kavramsal olarak irdeleyebilme
3   3. Geleneksel tekniklerin günümüz uygulamalarını öğrenebilme
4   4. Rezerve boya ve baskı tekniklerini kullanarak giyilebilir sanat kapsamında ürün oluşturabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Farklı kültürlerdeki rezerve boya ve baskı tekniklerinin araştırılması
2 Boyamalarda kullanılan malzeme ve teknikler
3 Boya ve baskı tekniği ile anılan geleneksel tekstil ürünleri ve özellikleri
4 Rezerve boya ve baskı tekniklerini uygulayan günümüz sanatçı ve tasarımcıların araştırılması
5 Farklı kumaş kalitelerinde tekniklerin uygulamaları
6 Giyilebilir sanat kapsamında form, kumaş ve tekniklerin belirlenmesi
7 Seçilen teknikler üzerine deneme çalışmaları
8 Uygulama çalışmaları
9 Uygulama çalışmaları
10 Uygulama çalışmaları
11 Uygulama çalışmaları
12 Uygulama çalışmaları
13 Rapor hazırlama
14 Proje sunum

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Kate Wells, Fabric Dyeing and Printing, Conran Octopus Ltd;1997
2. John Gillow, Bryan Sentance, World Textiles, Thames& Hudson, London, 1996
3. Charity Goetz, Textile Dyes, Thesis, Liberty University, 2008
4. Yuko Fukatsu-Fukuoka,The Evolution of Yuzen-dyeing Techniques and Designs after the Meiji Restoration, University of Nebraska, 2004
5. Nancy Belfer, Batik and Tie Dye Techniques, Davis publication,1992
6. Jane Dunnewold,Complex Cloth: A Comprehensive Guide to Surface Design, 1996
7. Kumiko Murashima, Katazome: Japanese Paste-Resist Dyeing for Contemporary Use, 1993
8. Yoshiko Wada, Mary Kellogg Rice, and Jane Barton, The Inventive Art of Japanese Shaped Resist Dyeing - Tradition Techniques Innovation, 1983
9. Richard M. Proctor and Jennifer F. Lew,Surface Design for Fabric , 1984
10. Eiko Nakano; Barbara B Stephan, Japanese stencil dyeing : paste-resist techniques New York : Weatherhill, 1982 New York, Weatherhill
11. Easy Resist Fabric Dyeing Techniques for Batik-style Dyeing and Surface Design, file:///G:/ENST%C4%B0T%C3%9C%20DERSLER%20%20%202014-2015/ARA%C5%9ETIRMALAR/QA-ResistDyeing_v2%20(1).pdf

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Rezerve boya ve baskı tekniklerinin farklı kültürlerdeki uygulama şekilleri ve tekstil sanatçılarının kişisel teknikleri üzerine yapılan teorik araştırma doğrultusunda uygulama çalışmaları yapılacaktır. Farklı rezerve boya teknikleri, baskı ve diğer tekstil teknikleriyle karışık kullanılarak giyilebilir sanat kapsamında ürün oluşturulacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 PRJ Proje
3 DKL Derse Katılım
4 BNS Başarı Notu ODV * 0.40 + PRJ * 0.50 + DKL * 0.10


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Araştırmanın derinliği, rezerve tekniklerini uygulama becerisi önemlidir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Teorik araştırma, seçilen tekniğe uygun denemeler ve getirilen özgün yorumlar önemlidir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 13 2 26
Öğrenci Sunumları 1 4 4
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Proje Hazırlama 12 4 48
Sunum Hazırlama 12 4 48
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 206

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155535333535335
ÖK.255535333355335
ÖK.355335355553535
ÖK.453335555515535