DERS ADI

: YÜKSEK TEKNOLOJİ ÜRÜNÜ TEKSTİLLER VE FARKLI KULLANIM ALANLARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TMA 6130 YÜKSEK TEKNOLOJİ ÜRÜNÜ TEKSTİLLER VE FARKLI KULLANIM ALANLARI SEÇMELİ 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Tekstil ve Moda Tasarımı Sanatta Yeterlik

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. NESRİN ÖNLÜ

Dersi Alan Birimler

Tekstil ve Moda Tasarımı Sanatta Yeterlik

Dersin Amacı

Bu ders; yüksek teknoloji ürünü tekstiller, bunlara yönelik ortaya konmuş yeni teknolojiler, yeni teknolojilerin kullanım biçimleri, kullanım alanları, tasarım ve üretim yöntemleri hakkında bilgiler vermeyi amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yüksek teknoloji ürünü tekstillerin Tasarım ve Üretim Yöntemlerini bilebilmesi ve bu doğrultuda tasarım yapabilmesi
2   Yüksek teknoloji ürünü tekstillerin, Tasarım ve teknik özelliklerini, aralarındaki farklılıkları bilebilmesi
3   Yüksek teknoloji ürünü tekstillerinde kullanılan hammadde ve iplik özelliklerini bilmesi
4   Yüksek teknoloji ürünü tekstillerinde kullanılan yenilikçi, ileri teknoloji ürünü malzemeleri ve teknikleri bilebilmesi, bilinen tekniklerle aralarındaki farkı anlayabilmesi
5   Yüksek teknoloji ürünü tekstillerin tasarımına ve üretimine yönelik öğrendiği bilgileri, kendi tasarlama sürecine uygulayıp, ürün haline getirebilmesi ve konusuna yönelik sunum hazırlayabilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yüksek Teknoloji ürünü tekstiiler kapsamında yapılan tasarım ürünleri ve özellikleri
2 Yüksek Teknoloji ürünü tekstiiler kapsamında yapılan ürünlerin özellikleri ve kullanım alanları
3 Yüksek Teknoloji ürünü tekstiiler kapsamında oluşturulacak olan ürünlerine yönelik tasarım çalışmalarına başlama
4 Seçtikleri konular doğrultusunda öğrencilerin alanlarına ilişkin tasarım eskizlerine başlaması
5 Eskiz çalışmaları ve alanlarına yönelik sunumların yapılması
6 Eskiz çalışmaları ve alanlarına yönelik sunumların yapılması
7 Eskizlerin değerlendirilmesi, ana tasarımların seçimi Ana tasarımların ürün haline dönüştürülme sürecinin başlaması
8 Tasarımların ürüne dönüştürülmesi
9 Tasarımların ürüne dönüştürülmesi
10 Seçilen tasarımların ve ürünlerin koleksiyon haline getirilmesi
11 Alanlarına yönelik sonuç sunumlarının yapılması
12 Alanlarına yönelik sonuç sunumlarının yapılması
13 Alanlarına yönelik sonuç sunumlarının yapılması
14 Tasarım ve ürünlerin değerlendirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Extreme Textiles
New Textiles
BEKAERT,Bekinox® VN , Continuous Stainless Steel Filament Yarn, March 2007
CLARKE BRADDOCK, Sarah E., O Mahanay, Marie, Techono Textiles 2, Revolutionary Fabrics For Fashion And Desıgn , London, Thames & Hudson, 2005.CLARKE BRADDOCK, Sarah E., O Mahanay, Marie, Techono Textiles, Revolutionary Fabrics For Fashion And Desıgn , London, Thames & Hudson,1998.
MC CARTY, C., MCQUAİD,M., Structure And Surface, The Museum Of Modern Art, New York, 1998.
Collier, J., Tortora, Pyhillis G., Understanding Textiles, Billier Prentice Hall, New Jersey, 2001
Kadolph, Sara J., Langford, Anna L. , Textiles, Prentice Hall, New Jersey, 2002
Yardımcı kaynaklar:
Halide S.Yavuz, Yaratıcılık, Boğaziçi Üniversitesi,1996,İstanbul
İsmail Tunalı, Tasarım Felsefesine Giriş, Yapı Yayın,2004,İstanbul
Sue Jenkyn Jones, Moda Tasarımına Giriş, Güncel Yayıncılık, 2009

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler
Her ders, o dersin konusu hakkındaki bilgiler görsellerle de desteklenerek öğrenciye aktarılır. Öğretim üyesi öğrencileri, alanları doğrultusunda bir ürün tasarım yapmaya yönlendirerek, seçecekleri bir tema doğrultusunda alanlarına yönelik ayrıntılı araştırma yapmalarını, araştırmalarını bir Powerpoint sunumu şeklinde hazırlayarak derste sunmalarını, araştırmalar doğrultusunda yeni tasarımlar yapmalarını ister.
Gözden Geçirme Oturumları ve Sınıf Tartışmaları
Gözden geçirme oturumları öğretim üyesi tarafından her hafta dersin ilk saatinde gerçekleştirilecektir. Seçtikleri konu doğrultusunda yapacakları tasarımların tasarlama süreçleri(eskiz, tasarım haline getirme ve üretim süreci) her ders takip edilecektir. Hazırlanması istenen Powerpoint sunumlar öğrencilerin anlatma gününe kadar gözden geçirilecek ve gerekli düzeltmeler talep edilecektir. Her ders, anlatılacak dersin konusuna yönelik sınıf içi tartışmalar yapılacak, bu tartışmalarda ortaya çıkan sonuçlar doğrultusunda daha detaylı durulması gereken konular saptanacaktır. Öğrencilerin sınıf tartışmalarına katılımı, tartışma konusu ile ilgili görüşlerini sunmaları önemli ölçüde teşvik edilecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 PRJ Proje
3 DKL Derse Katılım
4 BNS Başarı Notu ODV * 0.30 + PRJ * 0.50 +DKL * 0.20


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1.Dersin % 70 ine katılım zorunludur.
2.Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3.Derse katılmamış olmak, verilen sunumların geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
4.Geciken sunum teslimlerinde gecikilen her gün için bir harf notuna denk puan düşüşü olacaktır

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

onlunesrin@gmail.com
(0232)4129002

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 3 4 12
Rapor Sunma 11 3 33
Ders Anlatımı 11 1 11
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
Tasarım Projesi 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 7 98
Proje Ödevi 2 2 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 188

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15355535
ÖK.253555
ÖK.353555353
ÖK.453555535535
ÖK.553555555553535